مستندسازی ۳۸ هزار مترمربع املاک دانشگاه‌های علوم پزشکی در دستور کار وزارت بهداشت است

کرمانشاه- ایرنا- مدیرکل امور حقوقی و تنظیم مقررات وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: بیش از ۳۸ هزار متر مربع املاک این وزارتخانه در سراسر کشور باید مستندسازی شود و در این راستا کمیته‌های فرعی کمیسیون مستندسازی تشکیل خواهد شد تا موضوعات زودتر به نتیجه برسد.

به گزارش ایرنا، «میرحامد خانی» روز دوشنبه در نشستی در دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه افزود: باتوجه به افزایش قیمت املاک، مستندسازی املاک دانشگاه‌ها بسیار مهم است و این مساله از اولویت‌های وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی است.

وی یادآور شد: در خرداد ماه سال‌جاری شاهد اصلاح قانون دیوان عدالت اداری بودیم و فرآیندهای بسیار مهمی اعلام شد که می‌تواند فرصت مناسبی برای مستندسازی املاک وزارت بهداشت ایجاد کند.

مدیرکل حقوقی و تنظیم مقررات وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اضافه کرد: تبصره‌ای که در ماده ۱۵ این قانون آمده بسیار راهگشاست و عنوان می‌کند که افرادی که قصد شکایت از سازمان و یا ارگان خود دارند می‌بایست در گام اول به دستگاه خود مراجعه نمایند و تا سه ماه نهاد مربوطه موظف است، رسیدگی کند و پس از آن به دیوان عدالت اداری منتقل می‌شود.

وی گفت: قبلا پیگیری حق در ابتدا از طریق دیوان عدالت اداری انجام می‌شد و این اقدام جدید باعث شده که حجم شکایات به دیوان کم‌ شده و مشکلات از طریق گفتمان در خود دستگاه مطرح شود.

خانی تاکید کرد: این شیوه‌نامه پس از تدوین به کلیه دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور ابلاغ شد و کمیته‌های فرعی برای رسیدگی تشکیل شده است.

مسایل حقوقی تمام بخش‌ها و واحدهای دانشگاه را در بر می‌گیرد

رییس دانشگاه ️علوم پزشکی کرمانشاه نیز در این نشست گفت: مسایل حقوقی دارای موضوعاتی است که تمام بخش‌ها و واحدهای یک سازمان یا نهاد درگیر آن هستند.

«قباد محمدی» افزود: باتوجه به اینکه دانشگاه وسیع‌ترین دستگاه اجرایی در استان است با مسایل مختلفی در سطح جامعه روبرو خواهد شد و حساسیت کاری که در حوزه بهداشت و درمان وجود دارد این مسئله را دو چندان می‌کند، به طور قطع آشنایی با مسایل حقوقی می‌تواند کمک کننده باشد.

یزدانی مدیر امور حقوقی دانشگاه ️ علوم پزشکی کرمانشاه هم گفت: مسایل حقوقی دانشگاه گسترده است و تلاش می‌کنیم در همایش ۲ روزه در آینده همه آنها را با حضور مدیرکل حقوقی و تنظیم مقررات وزارت بهداشت بررسی کرده و راهکارهای لازم ارایه شود.

به گزارش ایرنا، دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه ۹ دانشکده دانشکده‌های پزشکی، دندانپزشکی، داروسازی، پرستاری و مامایی، بهداشت، تغذیه، توانبخشی، پیراپزشکی و دانشکده پرستاری سنقر و کلیایی دارد.

۸۵ رشته تحصیلی در دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در مقاطع مختلف دایر است که از این تعداد ۱۸ رشته در مقطع PHD (دکترای تخصصی) است و ۲۰ رشته در دستیاری تخصصی، سه رشته دکترای عمومی (پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی)، ۲۹رشته کارشناسی ارشد، ۲۲ رشته کارشناسی و یک رشته کاردانی است.

این دانشگاه همچنین ۵۵۲ عضو هیأت علمی دارد و ۶۶۸ دانشجوی خارجی نیز اکنون در دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در حال تحصیل هستند.

براساس آمارها سالانه بیش از ۱۳۰۰ مقاله در دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه تولید و منتشر می‌شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha