ظرفیت جذب محصولات خام کشاورزی استان مرکزی به چهار هزار و ۳۰۰ تن افزایش یافت

اراک_ ایرنا- معاون صنایع غذایی و تبدیلی سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی گفت: ظرفیت جذب محصولات خام کشاورزی در صنایع تبدیلی این استان به چهار هزار و ۳۰۰ تن در سال افزایش یافت.

به گزارش ایرنا، «مریم انجمنی» روز دوشنبه در جریان بازدید تور رسانه‌ای استان مرکزی از واحدهای صنایع تبدیلی شهرستان کمیجان، افزود: زمینه جذب، فرآوری، عمل‌آوری و ذخیره‌سازی این میزان محصولات خام کشاورزی در ۳۳۵ واحد صنایع تبدیلی استان مرکزی فراهم است و ۶ هزار و ۱۴۰ اشتغال در این واحدها به صورت مستقیم ایجاد شد.

وی، از صدور جواز تاسیس برای ۳۶۳ فقره صنایع تبدیلی دارای اعتبار در استان مرکزی خبرداد و گفت: ۳۷ هزار و ۳۹۷ میلیارد ریال منابع مالی برای بهره‌برداری از این طرح‌ها نیاز بود که با بهره‌برداری از این طرح‌ها، برای هفت هزار و ۴۲۰ نفر اشتغال‌زایی ایجاد می‌شود.

معاون صنایع غذایی و تبدیلی سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی عنوان کرد: چهار هزار و ۴۷۸ تن با بهره‌برداری از این طرح‌ها ظرفیت فرآوری و عمل‌آوری محصولات کشاورزی در استان افزوده‌ می‌شود.

انجمنی، با یادآوری بهره‌برداری از ۴۴ واحد صنایع تبدیلی استان در سال گذشته، بیان کرد: با بهره‌برداری از این طرح‌ها، ۳۵۳ هزار تن به ظرفیت فرآوری محصولات کشاورزی استان مرکزی افزوده شد.

وی گفت: چهار میلیارد ریال منابع مالی برای بهره‌برداری از این طرح‌ها هزینه شده و با بهره‌برداری از آنها برای ۶۶۳ نفر اشتغال زایی شد.

معاون صنایع غذایی و تبدیلی سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی افزود: ۳۵۳ هزار تن با بهره‌برداری از این طرح‌ها سالانه به ظرفیت جذب ماده خام بخش کشاورزی استان افزوده شده‌است.

انجمنی بیان کرد: سال گذشته ۳۱ فقره جواز تاسیس در استان مرکزی صادر شد و بهره‌برداری از این طرح‌ها، پنج هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز داشت که با افتتاح این طرح‌ها، ۲۵۳ هزار تن به ظرفیت فرآوری محصولات خام کشاورزی استان افزوده می‌شود و ۸۶۹ نفر فرصت اشتغال جدید ایجاد می‌شود.

رئیس جهاد کشاورزی شهرستان کمیجان نیز در جریان بازدید از واحدهای صنایع تبدیلی این شهرستان گفت: سطح اراضی کشاورزی کمیجان، ۵۶ هزار و ۱۰۰ هکتار است و سالانه ۱۵۹ هزار و ۲۵۷ تن انواع محصولات کشاورزی در این شهرستان تولید می‌شود.

«مهدی حاجی لو» افزود: ۱۲ هزار هکتار از زمین‌های کشاورزی شهرستان کمیجان زیر کشت گندم دیم و سه هزار و ۶۰۰ هکتار زیر کشت گندم آبی قرار دارد.

وی ادامه داد: پیش‌بینی می‌شود ۱۷ هزار تن گندم در شهرستان کمیجان تولید و ۱۲ هزار تن به صورت تضمینی خریداری شود.

رئیس جهاد کشاورزی شهرستان کمیجان خاطر نشان کرد: یک‌هزار و ۴۱۰ تن انواع کود شیمیایی بین کشاورزان این شهرستان توزیع شد و طرح جهش تولید در دیم‌زارها در ۶ هزار هکتار اجرایی شد.

حاجی لو عنوان کرد: کشت پسته برای نخستین بار در ۶۰ هکتار از زمین‌های کشاورزی کمیجان کشت شده‌است.

وی افزود: یک‌هزار و ۸۰ حلقه چاه در شهرستان کمیجان وجود دارد که ۷۸۰ حلقه از مجموع این چاه‌ها مجاز و ۳۰۰ حلقه غیرمجاز است که تعیین و تکلیف این چاه‌ها در دستور کار قرار دارد.

رئیس جهاد کشاورزی شهرستان کمیجان عنوان کرد: ۷۵ رشته قنات در شهرستان کمیجان وجود دارد که هشت رشته با اعتباری بالغ بر ۱۷ میلیارد ریال در حال لایروبی است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha