۲۲ خرداد ۱۴۰۲، ۲۱:۴۹
کد خبرنگار: 907
کد خبر: 85138450
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

 خراسان شمالی و استان آخال بازارهای یکدیگر را شناسایی کنند

بجنورد- ایرنا- سرکنسول جمهوری ترکمنستان در ایران گفت: بازرگانان، تجار و فعالان اقتصادی خراسان شمالی و استان آخال بازارها، ظرفیت و پتانسیل های طرفین را در راستای تبادلات بیشتر شناسایی کنند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، الیاس قایب اف دوشنبه شب در نشست هیات ترکمنستان با معاونت امور اقتصادی استانداری خراسان شمالی اظهار کرد: استان خراسان شمالی ظرفیت های زیادی از جمله در بحث مصالح ساختمانی به ویژه سیمان دارد که نیازهای ما نیز است.

وی افزود: حضور هیات تجاری ترکمنستان که متشکل از فعالان اقتصادی و سایر حوزه ها است می تو اند دوره جدیدی برای تبادلات هرچه بیشتر دو استان فراهم کند.

قایب اف با بیان اینکه بین استان خراسان شمالی و استان آخال برادری وجود دارد گفت: وجود مرز مشترک فرصت مناسبی برای برقراری هرچه بیشتر دو طرف است .

وی گفت: خراسان شمالی استانی بکر برای فعالیت های تجاری و سایر حوزه ها است و از تجار و فعالان بخش های مختلف می خواهیم که هرچه بیشتر با تجار این استان آشنا شوند که حضور هیات تجاری ترکمنستان به استان خراسان شمالی برای این مهم است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان شمالی گفت: فعالیت اقتصادی این استان ترکیبی از فعالیت های دولتی و بخش خصوصی است که اقدامات ارزشمندی صورت گرفته است.

ناصر فخر موحدی اظهار کرد: صنایع پایین دستی لایه های پایین بیشتر صنایع عمده استان راه اندازی شده که زنجیره ارزش را ایجاد کرده است‌.

وی تصریح کرد: صنایع پایبن دستی ترکیبی از فعالیت های بخش دولتی و خصوصی است که ذخایر خوبی در استان در حوزه معادن از جمله سیمان وجود دارد.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خراسان شمالی بر روابط تجاری بین ۲ استان تاکید کرد و گفت: ایجاد بازارچه مرزی، اعزام هیات های مشترک، ایجاد پرواز مستقیم عشق آباد- بجنورد و راه اندازی اتاق مشترک تجار خراسان شمالی در استان آخال و اتاق مشترک تجار در استان آخال از جمله برنامه های پیشنهادی است.

مازیار زند بر آسان سازی ارتباط تجاری بین دو استان تاکید و اظهار کرد: تلاش می کنیم تا ظرفیت های تجاری را به فعالان بخش اقتصادی دو استان بیشتر معرفی کنیم.

این نشست که در استانداری خراسان شمالی برگزار شد شماری از تجار و فعالان اقتصادی ترکمنستان و مسوولان امور اقتصادی استان حضور داشتند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha