مذاکره با کشورهای اروپایی و آسیایی برای واردات اتوبوس‌های دست‌دوم در دستور کار است

تهران - ایرنا - نایب رئیس شورای اسلامی شهر تهران، گفت: با کشورهای اروپایی و آسیایی در حال مذاکره هستیم تا هرچه سریعتر با کمک دولت نسبت به واردات اتوبوس‌های دست دوم که در حد نو هستند، اقدام کنیم.

به گزارش خبرنگار شهری ایرنا پرویز سروری روز سه‌شنبه در آغاز یکصد و پنجاه و چهارمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران افزود: زمان انتظار مردم در ایستگاه‌ها برای رسیدن اتوبوس از ۴۵ دقیقه عبور می‌کند و همین مساله نشان می‌دهد که تأمین اتوبوس ضروری است.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر تهران سیاست راهبردی جمهوری اسلامی را توجه به منافع ملی کشور عنوان کرد و با اشاره به سفر رئیس جمهوری به کشورهای ونزوئلا، نیکاراگوئه و کوبا، اظهارداشت: یکی از موضوعات مهم امروز کشور این سفرها است چرا که این کشورها به حیاط خلوت دشمن ما آمریکا تبدیل شده بود و مناسبات ایران با این کشورها بیانگر دیپلماسی فعال جمهوری اسلامی ایران است.

وی تاکید کرد: دیپلماسی جمهوری اسلامی امروز تمام نقشه‌های دشمنان را نقش بر آب کرده است.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر تهران همچنین باز شدن سفارت خانه‌های سایر کشورها در ایران را نکته مثبتی ارزیابی کرد و اظهارداشت: این کشورها به آمریکا دل بسته بودند اما آنها متوجه شدند که آمریکا متحد قابل اعتمادی نیست.

سروری سیاست راهبردی جمهوری اسلامی را توجه به منافع ملی کشور دانست و تاکید کرد: سفر رئیس‌جمهور به این سه کشور آورده‌های بسیاری برای ما خواهد داشت.

اعضای شورای اسلامی شهر تهران در ادامه جلسه امروز، به ارائه تذکرات پرداختند.

لزوم تسریع در فعالیت‌های مربوط به فاوا

مهدی پیرهادی رئیس کمیسیون سلامت محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران، در یکصد و پنجاه و چهارمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران ضمن خیر مقدم به مدیرعامل انجمن اوتیسم در شورای شهر، ابراز امیدواری کرد که در خصوص کمک به بیماران اوتیسم کمک‌های مناسبی انجام شود تا این بیماری کنترل شود.

وی با اشاره به دو بازدید از مجموعه متروتهران با حضور مدیرعامل شرکت فاوا و بررسی مشکلات شهروندان در خصوص صدور کارت منزلت، اظهارداشت: شاهد تجمع تعدادی از شهروندان به دلیل مشکلات متعدد در خصوص کارت‌های منزلت بودیم.

وی گفت: قسمتی از اقدامات برای کاهش مشکلات شهروندان در خصوص کارت‌ها انجام شد اما برغم گذشت یک ماه و نیم هنوز اقدام عملی به صورت کامل انجام نشده و برخی مشکلات شهروندان همچنان باقی است.

پیرهادی با اشاره به کمبود باجه‌های صدور کارت‌های منزلت، اظهار داشت: باجه‌های کارت منزلت در گذشته خیلی زیاد بوده اما اکنون تنها پنج باجه این خدمات را می‌دهد.

وی با بیان اینکه کارت منزلت ویژه افراد سالمند و آسیب دیده است‌که باید احترام آنها حفظ شود، گفت: باید حتماً تمهیداتی برای هرچه سریع‌تر صادر شدن این کارتها و رفع مشکلات آنها انجام و اصلاحات انجام شود.

پیرهادی یادآور شد: بعد از هک سازمان فاوای شهرداری تهران، همچنان فاوا به نقطه مطلوب خود بازنگشته و مشکلات کارت منزلت از نقص فاوا نشات گرفته است.

وی با اشاره به بازدید از برخی سازمانها و شرکت‌های شهرداری تهران نیز گفت: در بسیاری از سازمانها وشرکت ها برخی اقدامات معطل مانده و دلیل آن، مربوط به نقص فاوا است.

رئیس کمیسیون سلامت محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران خواستار تسریع در فعالیت‌های مربوط به شرکت فاوا شد که در نتیجه آن بسیاری از خدمات با سرعت بیشتری به شهروندان ارائه خواهد شد.

سهم مدیریت شهری در رشد تولید صنایع دستی

زهرا شمس‌احسان عضو شورای اسلامی شهر تهران در تذکر پیش از دستور خود اظهار داشت: صنایع دستی و هنرهای سنتی به عنوان زیرساخت صنایع زیستی جامعه امروز، نقش بی بدیل انتقال فرهنگ و تمدن اصیل ایرانی را به نسل آینده با همت ویژه هنرمندان ایران‌زمین ایفا می کند.

وی ادامه داد: صنایع دستی و هنرهای سنتی دارای پتانسیل‌های منحصر به فردی است که امکان طراحی الگوی تحولی گام دوم مبتنی بر ظرفیت‌های مردم بنیان را رقم میزند؛ این تحول عمدتاً شامل پیوند معیشت، اشتغال، هویت در سبک زندگی است که منجر به خلق رضایت و افزایش سرمایه اجتماعی می‌شود.

رئیس کمیته اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران گفت: علی‌رغم اقدامات ترویجی گسترده‌ای که در گام اول رقم خورده است متاسفانه سهم ناچیز و حداقلی ایران از بازار جهانی صنایع دستی از یک سو و از سوی دیگر خارج شدن صنایع دستی از اولویت‌های سبد خانوار ایرانی باعث شده است تا شاهد از بین رفتن و راکد شدن واحدهای تولیدی و در آستانه خطر انسداد نسلی هنر ایرانی باشیم.

وی افزود: به منظور احیای هنر اصیل ایرانی و حفظ هویتِ تمدنی از طریق جهش اقتصادی هویت بنیان، انسجام اجتماعی و ثبات فرهنگی نیازمند همکاری، همگرایی و هم افزایی " همه باهم" هستیم تا در این برهه حساس تاریخی، نسبت به خلق الگویی تحولی مبتنی بر ظرفیت‌های مردم پایه با پیشرانی سرپنجه هنرمندان، اقدام موثری رقم بزنیم.

شمس‌احسان خاطرنشان کرد: بدیهی است این امر محقق نمی‌شود مگر با خلق زیست بوم یکپارچه صنایع دستی و هنرهای سنتی و شتابدهی نوآورانه به زنجیره‌ی تامین و ارزش مشتمل بر شناسایی، خلق، توسعه و ترویج، تولید، تجاری‌سازی و بازاریابی، توزیع و فروش و مصرف.

وی افزود: اگر بتوانیم شهرداری تهران را حامی هنر اصیل ایرانی کنیم، این عرصه می تواند بزرگترین فرصت برای ارتقاء سرمایه اجتماعی انقلاب اسلامی شود.

شهرداری تهران تفاهم نامه ۴۰ هزار میلیاردی با یک مجموعه را توضیح دهد

ناصر امانی دیگر عضو شورای اسلامی شهر تهران در زمان تذکر خود گفت: سال قبل شهردار تهران از انعقاد تفاهم نامه ۴۰ هزار میلیارد تومانی با مجموعه‌ای خبر داد.

وی با بیان اینکه این تفاهم نامه اخیراً در حال تبدیل شدن به قراردادهای مختلف است، از شهرداری خواست گزارش این تفاهم نامه‌ها را به شورا ارسال کند.

وی همچنین نسبت به عملکرد فاوا تذکر داد و گفت: دو هفته از تصویب کاهش قیمت بلیت مترو در فرمانداری گذشته اما هنوز قیمت‌ها اصلاح نشده است.

لابی گری سازمان ورزش اجازه واگذاری ورزشگاه‌ها به مناطق را نمی‌دهد

احمد صادقی دیگر عضو شورای اسلامی شهر تهران نیز در زمان تذکر خود، با بیان اینکه شهروندان در مناطق مختلف شهرداری تهران هنوز از نحوه مدیریت مکان‌های ورزشی که در اختیار سازمان ورزش است و به مناطق واگذار نمی‌کند گلایه دارند، گفت: لابی گری سازمان ورزش اجازه نمی‌دهد طرح واگذاری مجموعه‌های ورزشی به مناطق در صحن مطرح شود.

وی افزود: باید نحوه مدیریت مکان‌های ورزشی در مناطق به ضرورت تعیین تکلیف شود.

وی افزود: اینکه با گذشت یکسال هنوز طرح به صحن نیامده علامت سوال بزرگی است؛ سازمان ورزش چقدر لابی گری اش بالاست که هنوز این طرح در دستور کار شورا نیامده، این گلایه مندی هنوز پابرجاست.

ارسال برگه‌های مالیات اشتباه برای شهروندان

حبیب کاشانی دیگر عضو شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به مصوبه خانه‌های خالی مجلس شورای اسلامی گفت: گفته شده که هزار میلیارد تومان قرار است از خانه‌های خالی مالیات دریافت شود.

وی با بیان اینکه برای بنده برگه مالیاتی ارسال شده است که محتویات آن همگی اشتباه است، افزود: گفته شده ملک بنده یک سال ساخت و در طبقه همکف است درحالی که ملک بنده ۱۰ سال ساخت و در طبقه سوم است.

وی با بیان اینکه این اشتباهات برای شهروندان تکرار می‌شود، گفت: با همین اطلاعات اشتباه گفته شده بنده باید ۳۰ میلیون مالیات بدهم.

کاشانی گفت: برای کارمندانی که حقوق کار دریافت می‌کنند سخت است که بخواهند چنین مالیات‌هایی را بپردازند و از شهرداری تهران می‌خواهیم کارشناسان خود را برای بررسی این موضوعات به کار گیرد.

وی گفت: درآمد ناشی از این مصوبه ۵۰ هزار میلیارد تومان بود اما دریافت مالیات هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان برای ۶۳ هزار خانه خالی اقدام درستی نیست.

اعضای شورای اسلامی شهر تهران در ادامه جلسه امروز خود، گزارش حسابرسی سال های ۹۶ تا ۹۹ از شرکت یادمان سازه، شرکت خاکریز آب، شرکت نوسازی عباس آباد، شرکت پیام رسا، موسسه همشهری و گزارش حسابرسی از شورای شهر تهران را در دستور کار قرار داده و پس از بررسی تصویب کردند.

میثم مظفر عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران درباره حسابرسی از سازمان نوسازی شهر تهران گفت: ۲۰۰ قطعه زمین یا ملک توسط سازمان نوسازی تملک شده که در مناطق مختلف رها شده و مردم از این موضوع ناراحت هستند.

وی افزود: مقرر بود سالانه ۱۰ درصد از کلاس‌های درس فرسوده شهر نوسازی شود که سهم شهرداری تهران ۵ درصد پیش بینی شده بود که این عملکرد در سال‌های ۹۶ تا ۹۹ به میزان ۰.۹ درصد رسیده است.

مظفر با بیان اینکه شهرداری برای پروژه نواب ۴۰۰ میلیارد تومان اوراق مشارکت منتشر کرده بود، افزود: ۱,۳۰۰ میلیارد تومان بابت اوراق مشارکت با بانک ملی باید تعیین تکلیف شود که از این رقم ۱,۰۰۰ میلیارد تومان جریمه است و باید برای این موضوع پاسخ مناسب داده شود.

وی گفت: دفاتر نوسازی در صدور پروانه برای بافت فرسوده عملاً رها شده و ۲۳۹ فقره ملک توسط ۱۱ کارشناس رسمی دادگستری ارزیابی شده ولی سوال ما این است که چگونه ۱۱ کارشناس انتخاب شدند.

وی افزود: ۱۴۵ ملک نیز کارشناسی قیمت شده اما آدرس آنها ثبت نشده و ۶۰ ملک نیز کارشناسی نشده است.

میثم مظفر عضو شورای اسلامی شهر تهران همچنین درباره گزارش حسابرسی مؤسسه همشهری گفت: آمار تیراژ از ۴۰۰ هزار نسخه به ۵۰ هزار نسخه رسیده بود و از این تعداد نیز ۵۰ درصد برگشتی بوده است.

وی افزود: هنگامی که رسانه ها به سمت رویکرد دیجیتالی رفتند، همشهری در خواب سنگینی فرو رفته بود.

وی با بیان اینکه صفحه نیازمندی های همشهری از ۳۰۰ صفحه به یک دهم تا پایان سال ۹۶ رسیده است، گفت: خرید کاغذ با هزینه چهار میلیون دلاری انجام شده اما تحویل نگرفتند و تا پایان سال ۹۶ این رقم بلاتکلیف مانده است.

مظفر با بیان اینکه بیش از ۱۰۰ نفر در مؤسسه همشهری اخراج شدند، اظهارداشت: روزنامه برای پرداخت حقوق پرسنل ملک فروخته و به جای رویکرد درآمدزا چاپخانه های همشهری که در خاورمیانه بی نظیر بوده، را فروخته اند.

ادامه دارد…

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha