مشکل آب ساختمان‌های ارتش با حل پرونده دادگاه آن برطرف می‌شود

کرمانشاه- ایرنا- مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه با بیان اینکه تعاونی مسکن ارتش مسئول آبرسانی به ساختمان‌های ارتش در چشمه سفید کرمانشاه است، گفت: مشکل آب این ساختمان‌ها با حل پرونده قضایی ما بین تعاونی مسکن ارتش و ساکنان این واحدها برطرف می‌شود.

رضا داوودی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا؛ توضیح داد: به دلیل خارج از محدوده شهری بودن ساختمان‌های ارتش در چشمه سفید؛ شرکت آبفا نسبت به آبرسانی به آن مسئولیتی ندارد و طبق قرارداد تعاونی ساخت این واحدهای مسکونی (که خود ارتش است) مسئول اصلی آبرسانی به آنها تعریف شده است.

وی اضافه کرد: اما با این وجود به خاطر مشکل چند ساله آب شرب این ساختمان‌ها؛ شرکت آب و فاضلاب استان برای این مجموعه ساختمان‌ها یک چاه حفاری کرده و در حال ساخت یک مخزن آب است.

داوودی اصل مشکل آب ساختمان‌های ارتش را مربوط به دعوای داخلی بین تعاونی مسکن ارتش و صاحبان آن دانست و گفت: ساکنان این واحدها نسبت به کیفیت ساخت و ساز واحدهایشان از دست تعاونی شکایت دارند و از طرفی تعاونی نیز آنها را بدهکار می‌داند و این اختلاف چند سال است بین آنها لاینحل مانده است.

مدیرعامل شرکت آبفای استان کرمانشاه تاکید کرد: برای تأمین آب شرب این ساختمان‌ها چاهی حفاری شده اما طبق قانون تعاونی طرف قرارداد شرکت آبفا است و باید برای واگذاری انشعاب آب به واحدها با شرکت همکاری کند اما تعاونی تا پرداخت نشدن بدهی خود به شرکت آبفا اجازه انشعاب آب نداده است.

داوودی بیان داشت: در حال حاضر برای تأمین آب شرب ساکنان این واحدها خود ارتش به این ساختمان‌ها آبرسانی سیار می‌کند.

این مقام مسئول گفت: همه مسئولان استان در جریان دعوای بین تعاونی مسکن و صاحبان ساختمان‌های ارتش چشمه سفید هستند ولی چون بیشتر یک دعوای داخلی است هنوز لاینحل مانده است.

مدیرعامل عامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه تاکید کرد: برای واگذاری انشعاب آب به ساختمان‌های ارتش در چشمه سفید این شرکت هیچ مشکلی ندارد: اظهار امیدواری کرد پرونده دادگاه بین مالکان و تعاونی مسکن این ساختمان‌ها هرچه زودتر حل شود و مردم نیز از این وضعیت بی آبی رها شوند.

شهرستان کرمانشاه بیش از نیمی از جمعیت ۲ میلیون نفری استان را در خود جای داده و بزرگترین شهرستان کشور با پنج بخش است.

سرانه مصرف آب شرب در شهر کرمانشاه ۵۳ لیتر بیشتر از میانگین کشوری یعنی ۲۲۳ لیتر در شبانه‌روز است.

استان ۲ میلیون نفری کرمانشاه ۵۴۰ هزار مشترک آب دارد که از این تعداد بیش از ۳۰۰ هزار مشترک مربوط به کلانشهر یک میلیون نفری کرمانشاه است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha