به گزارش ایرنا، عباس محمدیان گفت: طرح رتبهبندی کانونهای آگهی و تبلیغاتی بر اساس بند الف ماده ۵ قانون برنامه ششم توسعه، از تکالیف قانونی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای رشد بهره وری در اقتصاد فرهنگ از طریق تسهیل و تشویق فعالیت های حوزههای مربوطه و از جمله موضوعات ضروری و تحول آفرین در عرصه فرهنگ است.
وی افزود: مدل مفهومی ارزیابی و رتبه بندی کانونهای آگهی و تبلیغاتی سراسر کشور بر اساس سنجش کارکردها و تواناییهای فنی، انسانی، علمی و حقوقی کانونها و در راستای ایجاد و استقرار الگوی نوین حکمرانی فرهنگ و هنر و توسعه کسب و کارهای فرهنگی انجام خواهد شد.
مدیر کل تبلیغات و اطلاع رسانی ضمن تاکید بر علمی بودن این روش، گفت: در اجرای این طرح که از نیمه دوم سال جاری با فراخوان ملی و براساس خوداظهاری کانونها انجام خواهد شد، از الگوی سنجش ۳ مرحلهای خودارزیابی، تطبیقی و ارزیابی نهایی بهره گیری شده که در نهایت موجب ایجاد بازار رقابت سالم در این فضا و جلوگیری از هدررفت منابع و سرمایههای تبلیغ دهندگان، کانون های تبلیغاتی و رسانه ها به عنوان ذینفعان و فعالان این عرصه خواهد شد.
محمدیان طرح رتبه بندی کانونهای آگهی و تبلیغاتی را در راستای طرحهای تحول وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی دانست و افزود: بر اساس شیوه نامه اجرایی این طرح، فراخوان و نحوه ثبتنام همراه با سایر جزئیات از طریق رسانه ها و درگاههای اطلاع رسانی این وزارتخانه به زودی به اطلاع کانونهای آگهی و تبلیغاتی و ذینفعان خواهد رسید.
نظر شما