امکان گفت‌وگو با کتاب‌های مرجع پزشکی با استفاده از هوش مصنوعی فراهم شد

شیراز - ایرنا -  جمعی از پژوهشگران برتر استان فارس موفق شدند با طرحی دانش بنیان در استفاده از هوش مصنوعی امکان گفت و گوی پزشکان با کتاب های مرجع این حوزه را فراهم کنند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، مدیر پروژه این تیم تحقیقاتی سه‌شنبه در آئین رونمایی از این سامانه گفت: با استفاده از این زیرساخت که در بستر فضای مجازی مهیا شده پزشکان می‌توانند به وسیله هوش مصنوعی با کتاب‌های مرجع صحبت کرده و به اطلاعات مورد نیاز خود در مدت زمان کوتاهی دست یابند.

میلاد جلالی افزود: دسترسی به کتاب‌های مرجع به طور معمول آسان نیست و محققان در بسیاری اوقات نمی‌توانند به همه اطلاعات گران‌بهای این منابع دسترسی داشته باشند، علاوه بر این یافتن اطلاعات مورد نیاز در کتاب‌های منبع زمانبر است که این مساله فرآیند تحقیق و بررسی را با مشکلاتی روبرو می‌کند.

وی با اشاره به ضرورت بروزرسانی اطلاعات پزشکان، ادامه داد: علم پزشکی در مسیر رشد و پیشرفت لحظه‌ای قرار دارد و کادر درمان برای آگاهی از نتایج آخرین تحقیقات، پیوسته به کتاب‌های مرجع نیاز دارند، بنابراین گفت و گوی بی‌واسطه پزشکان و کادر درمان با منابع اطلاعاتی معتبر یک مزیت بزرگ به شمار می‌رود.

شکستن سد تحریم‌ها با طرحی دانش بنیان

این پژوهشگر استان فارس اظهارکرد: تحریم‌های ظالمانه‌ای که علیه ملت بزرگ ایران اعمال شده سدی در برابر دانش‌افزایی پژوهشگران است اما کاربران حوزه سلامت به وسیله امکاناتی که در سایت https://pezeshk.ai/ مهیا شده می‌توانند به منابع اطلاعاتی مرجع با دور زدن تحریم‌ها دست یافته و بر دانش پزشکی خود بیفزایند.

جلالی با بیان اینکه هوش مصنوعی دستیار ارزنده‌ای برای اهالی تحقیق و مطالعه است، افزود: این سایت در مراحل ابتدایی راه اندازی قرار دارد و با گذشت زمان بر حجم داده‌ها و کتاب‌های مرجع آن افزوده می‌شود.

وی ابراز امیدواری کرد: نتایج ایجاد این زیرساخت دانش بنیان در بروزآوری دانش پزشکان کشور مثمر ثمر واقع شود و عموم جامعه را از نتایج تحقیقات جهانی بهره‌مند کند.

جلالی یادآور شد: محققان، پژوهشگران و پزشکان می‌توانند در وبسایت https://pezeshk.ai/ به کتاب‌های رفرنس در حوزه‌های اطفال، طب داخلی، بارداری، بیهوشی، فیزیولوژی، طب زنان و دیگر حوزه‌های پزشکی دست یابند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha