۲۳ خرداد ۱۴۰۲، ۲۰:۲۴
کد خبرنگار: 1228
کد خبر: 85139635
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

امضای قرارداد گازی میان آذربایجان و پاکستان در آستانه سفر شهباز شریف به باکو

اسلام‌آباد - ایرنا - پاکستان در آستانه سفر رسمی نخست وزیر این کشور به جمهوری آذربایجان اعلام کرد که قرارداد گازی میان دو کشور نهایی شده و آذربایجان هر ماه محموله گاز ال‌ان‌جی به پاکستان صادر خواهد کرد.

به گزارش روز سه‌شنبه ایرنا از روابط عمومی دفتر نخست وزیری پاکستان، «محمد شهباز شریف» قرار است بنا به دعوت الهام علی‌اف سفر ۲ روزه رسمی به این کشور انجام دهد.

نخست وزیر پاکستان فردا (چهارشنبه) در راس یک هیات بلندپایه سیاسی-اقتصادی راهی باکو پایتخت جمهوری آذربایجان می‌شود. وی قرار است با مقام‌های بلندپایه کشور میزبان مذاکرات گسترده‌ای در مسائل کلیدی از جمله تجارت، سرمایه گذاری و انرژی انجام دهد.

سران پاکستان و آذربایجان همچنین موضوعات مهم منطقه‌ای و جهانی مورد توجه دو کشور و همکاری دوجانبه در مجامع بین‌المللی را نیز مورد بحث و بررسی قرار خواهند گرفت.

وزیر مشاور امور نفت پاکستان در آستانه سفر رسمی شهباز شریف به باکو اعلام کرد که قرارداد گازی اسلام‌آباد با باکو برای تامین ال‌ان‌جی نهایی شده و براساس آن جمهوری آذربایجان هر ماه محموله ال‌ان‌جی به پاکستان صادر خواهد کرد.

پاکستان یکی از اولین کشورهایی است که پس از فروپاشی شوروی، استقلال جمهوری آذربایجان را به رسمیت شناخته است. دو کشور در عرصه های مختلف سیاسی و اقتصادی و نیز در حوزه صنایع دفاعی همکاری می کنند و دولت باکو علاقمند به دریافت تجهیزات نظامی از پاکستان است.

پاکستان روابط دیپلماتیک با ارمنستان ندارد و همواره از مواضع دولت جمهوری آذربایجان در بحث قره باغ حمایت کرده است.

اسلام‌آباد مهرماه ۱۳۹۹ برخی گزارش‌ها مبنی بر حضور نظامی پاکستان در کنار نیروهای آذری بر سر درگیری‌های منطقه تحت مناقشه ناگورنو-قره‌باغ را نیز تکذیب و بی‌اساس دانست.

دوم خردادماه امسال رئیس ستاد کل ارتش جمهوری آذربایجان طی سفر رسمی به پاکستان با فرمانده ارتش این کشور دیدار و طرفین پیرامون تقویت همکاری‌های دفاعی-امنیتی رایزنی کردند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha