ماجرای قطع ۸۰۰ اصله درخت برای ساخت تقاطع رحمت - سفیر در شیراز چیست؟

شیراز-ایرنا-موضوع قطع ۸۰۰ درخت برای احداث یک تقاطع در شیراز و عدم آبیاری این درختان توسط شهرداری طی ۲ ماه گذشته در فضای مجازی و رسانه های استان فارس منعکس شده و بازتاب هایی داشت ، معاون شهردار شیراز این موضوع را تکذیب کرد و اظهار داشت : فقط تعدادی از درختان جابجا خواهند شد.

به گزارش ایرنا، روز گذشته ۲۳ خردادماه ۱۴۰۲ موضوع قطع صدها درخت در شیراز به دلیل هموار کردن مسیر خودروها و ساخت پل و تقاطع در این کلانشهر در فضای مجازی بازتاب‌هایی داشت و انتشار این خبر موجب گلایه شهروندان و واکنش کاربران فضای مجازی شد.

انتشار این موارد درپی اعتراض تعدادی از اهالی به ساخت تقاطع رحمت-سفیر بوده که بعضی ساکنین معتقدند که این پروژه جدای از حذف درختان، معضلاتی چون اشراف به خانه‌ها، حذف پیاده‌رو و کاهش ایمنی آمد و شد نیز در پی دارد.

  ماجرای قطع ۸۰۰ اصله درخت برای ساخت تقاطع رحمت - سفیر در شیراز چیست؟
اعتراض اهالی محل

بلوار رحمت یکی از رینگ‌های ترافیکی مرکزی کلانشهر شیراز است که کلنگ ساخت تقاطع جدید سفیر -رحمت در بهمن ماه سال گذشته با اعتباری بالغ بر ۲۵۰ میلیارد تومان به زمین زده شد.

هیچ درختی قطع نخواهد شد

معاون فنی و عمرانی شهرداری شیراز روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا پیرامون موضوعات مطرح شده درباره قطع ۸۰۰ اصله درخت در شیراز برای ایجاد تقاطع رحمت-سفیر گفت: این مساله با مطالب اشتباه و خلاف واقع در سطح فضای مجازی و جامعه منعکس شده است.

محمد امین افزود: در طرح اولیه این پروژه به نحوی بوده که یکی از دستگاه‌های حفاری برای اجرای پروژه با تعدادی درخت برخورد می‌کرد که این طرح کاملاً اصلاح شد و تغییر پیدا کرد.

وی ادامه داد: براساس طرح تائید شده و مصوبه شورای اسلامی شهر شیراز برای اجرای این پروژه قطع هیچ درختی انجام نخواهد شد و تنها در صورت نیاز جابجایی تعداد اندکی از درختان انجام می‌شود.

معاون فنی و عمرانی شهرداری شیراز توضیح داد: براساس مصوبه شورا اگر درختی در این محل مانع اجرای پروژه بود باید جابجا شود و علیرغم آن به ازای هر اصله درخت جابجا شده یک درخت دیگر نیز در نزدیکترین محل ممکن به پروژه کاشته شود و عملاً یک درخت به ۲ درخت تبدیل خواهد شد.

۲۰ اصله درخت جابجا و به ازای آن ۴۰ درخت کاشته می‌شود

وی با اشاره به مهندسی ارزش این سازه گفت: در اصلاح طرح تعداد جابجایی درختان برای اجرای تقاطع رحمت-سفیر به حداقل ممکن رسیده و در مجموع کمتر از ۲۰ اصله درخت جابجا خواهد شد که به ازای آن ۲۰ اصله درخت دیگر نیز در اطراف پروژه کاشته خواهد شد.

امین به اعتراض اهالی برای مشرفیت این تقاطع به منازلشان اشاره کرد و افزود: به تصور اهالی ساخت این تقاطع موجب قطع درختان و همچنین مشرفیت به خانه ساکنین خواهد شد که اینگونه نیست.

تکذیب موضوع عدم آبیاری درختان

وی در پاسخ به سوالی دیگر درباره عدم آبیاری درختان این منطقه طی ۲ ماه گذشته ضمن تکذیب آن گفت: جنس این درختان اغلب از نوع برگ سوزنی است و طبق جدول زمان بندی و روالی مشخص انجام می‌شود.

معاون فنی و عمرانی شهرداری شیراز تاکید کرد: برای جابجایی درختان باید کار آبیاری و رسیدگی‌ها انجام شود تا بتوان این درختان را طبق مصوبه به مکانی دیگر منتقل کرد و همچنین براساس مصوبه شورا در این محل نیز باید درختان دیگری در نزدیکترین محل ممکن به پروژه کاشته شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha