۲۴ خرداد ۱۴۰۲، ۱۰:۲۰
کد خبر: 85139932
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

ناپایداری‌های محلی در استان اردبیل تشدید می‌شود

۲۴ خرداد ۱۴۰۲، ۱۰:۲۰
کد خبر: 85139932
ناپایداری‌های محلی در استان اردبیل تشدید می‌شود

اردبیل - ایرنا - بررسی خروجی نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی بیانگر تشدید ناپایداری‌های محلی و رشد ابرهای همرفتی تا آخر این هفته در بیشتر مناطق استان اردبیل است.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا ، اداره کل هواشناسی استان اردبیل در اطلاعیه‌ای با اشاره به این شرایط ضمن صدور هشدار سطح نارنجی نسبت به وقوع برخی اثرات مخاطره‌آمیز جوی در بیشتر مناطق استان هشدار داد.

بر اساس این گزارش ، فعالیت این سامانه در روزهای چهارشنبه و پنجشنبه ادامه می‌یابد.

این شرایط سبب بروز اثرات مخاطره‌آمیزی همچون آبگرفتگی معابر عمومی و جاری شدن روان‌آب، بالا آمدن ناگهانی سطح آب رودخانه‌ها و مسیل‌ها، صاعقه، خسارت به سازه‌های موقت از جمله بنرها، داربست‌ها و تابلوهای تبلیغاتی و اختلال در پروازها و در نواحی کوهستانی احتمال سقوط سنگ می‌شود.

هواشناسی اردبیل به اجتناب از تردد و توقف در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها ، احتیاط در سفرهای بین‌شهری ، پرهیز از فعالیت‌های کوهنوردی ، خودداری از چرای دام و تردد عشایر در حاشیه رودخانه‌ها و نواحی مرتفع ، اطمینان از استحکام سازه‌های موقت و رعایت فاصله از ساختمان‌های در دست ساخت یا نیمه‌کاره با توجه به احتمال رخداد تگرگ اتخاذ تمهیدات لازم جهت جلوگیری از خسارت به بخش کشاورزی و پارک خودروها در مناطق مسقف تاکید کرده است.

در هفته‌های اخیر سیل خسارت‌های سنگینی به بخش‌های مختلف کشاورزی، تاسیسات زیربنایی، ابنیه فنی راه‌ها و واحدهای مسکونی در شهرهای مختلف استان اردبیل بویژه مشگین‌شهر، گرمی، بیله‌سوار، انگوت و کوثر وارد کرده است.

به گفته کمال‌الدین میرجعفریان ، معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری اردبیل سیل نهم و دهم خردادماه جاری دست کم ۱۵۰ هزار میلیارد ریال خسارت به بخش‌های مختلف استان اردبیل خسارت زده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha