۲۴ خرداد ۱۴۰۲، ۱۱:۲۴
کد خبرنگار: 1459
کد خبر: 85140052
T T
۶ نفر

برچسب‌ها

استاندار گیلان: در حوزه عفاف و حجاب نیازمند روش‌های اقناعی و تبیینی موثر هستیم

رشت - ایرنا - استاندار گیلان گفت: برای ترویج عفاف و حجاب و بیان مسایل مختلف در این حوزه باید از روش‌های اقناعی و تبیینی موثر استفاده شود و همه متولیان امر به ویژه مسئولان فرهنگی به این مهم اهتمام ویژه داشته باشند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، اسدالله عباسی روز چهارشنبه در قرارگاه عفاف و حجاب در استانداری گیلان اظهار کرد: ترویج فرهنگ عفاف و حجاب باید به صورت اقناعی از مهدکودک، مدارس و خانواده‌ها آغاز شود و دستگاه‌های متولی با برنامه‌ریزی در این بخش ورودی موثر داشته باشند.

وی با بیان اینکه سخت‌گیری‌های افراطی و مسامحه در موضوعات مربوط به عفاف و حجاب جواب نمی‌دهد، اضافه کرد: ارائه آموزش‌های جذاب در حوزه عفاف و حجاب به ویژه برای جوانان بسیار مهم است.

نماینده عالی دولت در گیلان با تاکید بر اینکه پیامد بی‌عفتی و هنجارشکنی و نتیجه پاکدامنی، حجاب و عفاف و رعایت موازین شرعی باید برای مردم تبیین شود، خاطر نشان کرد: نباید در زمین دشمن بازی کنیم زیرا آنان در پی ایجاد انشقاق و ۲ دستگی و چند دستگی بین مردم با تفکیک باحجاب و بی‌حجاب و غیره است.

وی با بیان اینکه نیازمند معرفی الگوهای موفق در حوزه عفاف و حجاب برای مردم هستیم، اضافه کرد: ورزشکاری که با حجاب در سکو قرار می‌گیرد باید بسیار مورد توجه قرار گیرد و به عنوان الگویی موفق ایرانی - اسلامی به مردم معرفی گردد.

عباسی با تاکید بر ضرورت ورود افراد موفق و صاحب‌نظر در مسایل روانشناختی و زیباشناختی اظهار کرد: زیبایی استفاده از انواع وسایل آرایشی و بی حجابی نیست باید این مسائل توسط این اهل‌نظر و کارشناسان برای مردم تبیین شود.

نماینده عالی دولت در استان گیلان با بیان اینکه حجاب تنها مربوط به خانم‌ها نیست بلکه آقایان نیز باید آن را رعایت کنند، اضافه کرد: خانم‌ها و آقایان در خارج از بخش اداری نیز مسایل مربوط به حجاب و عفاف را رعایت کنند.

وی اظهار کرد: کشور و نظام جمهوری اسلامی ایران دارای مبانی و اصولی خاص بوده و بر اساس قرآن، اسلام، آموزه‌های دینی، ارزش‌های اسلامی و آرمان‌های امام راحل شکل گرفته از این‌رو باید پایپند به اصول کشوری باشیم که در آن زندگی می‌کنیم.

استاندار گیلان با تاکید بر رعایت حقوق شهروندی در نظام مقدس جمهوری اسلامی بیان کرد: وظایف و تکالیف ما در بخش‌های مختلف مشخص است در همه مکان‌ها تمام اقشار جامعه موظف به رعایت شئونات اسلامی و عفاف و حجاب هستند، این مهم قانون، شرع و تکلیف الهی بوده که باید مورد توجه قرار گیرد.

وی با بیان اینکه دشمن با تمامی امکاناتش، کانون خانواده و عفاف و حجاب ما را نشانه گرفته و برای سست کردن پایه ایمان و استحکام خانواده‌ها می‌کوشد، اضافه کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی از سال ۷۰ موضوعاتی مانند تهاجم و شبیخون فرهنگی را مطرح کردند و ما از قبل باید به صورت سخت‌افزاری و نرم‌افزاری در این بخش ورود می‌کردیم.

نماینده عالی دولت در استان گیلان در خاتمه خاطر نشان کرد: مردم ایران همواره پای انقلاب ایستاده‌اند، آنان اجازه نمی‌دهند کسانی به نظام مقدس جمهوری اسلامی دهن‌کجی و به اصول و اساس نظام بی‌احترامی کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha