نظارت بر دریافت وجوه غیرمتعارف در مراکز درمانی استان اردبیل

اردبیل - ایرنا - معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان اردبیل با اشاره به تخلف بودن دریافت وجوه غیرمتعارف و خارج از تعرفه در مراکز درمانی این استان ، از اراده مصمم دانشگاه علوم پزشکی اردبیل برای برخورد با مصادیق این قبیل تخلفات خبر داد.

دکتر رامین نسیمی دوست روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: نظارت و برخورد جدی با دریافت‌کنندگان وجوه غیرمتعارف و خارج از تعرفه از منظر دانشگاه علوم پزشکی بسیار حائز اهمیت است و با موارد و مصادیق این قبیل جرایم ، طبق قانون برخورد می‌شود.

وی افزود: بررسی دریافت‌های خارج از تعرفه و غیرمتعارف، دریافت‌های خارج از صندوق بیمارستان‌ها و مراکز درمانی، مداخله افراد فاقد صلاحیت در امور پزشکی، ارجاع بیمار به خارج از بیمارستان برای تهیه ملزومات، انجام سقط‌های غیرقانونی و سایر موارد توسط ناظران بر مراکز درمانی رصد می‌شود و در برخورد با عوامل آن تخلفات، هیچگونه اغماضی وجود ندارد و موارد به صورت جدی بررسی می‌شود.

به گزارش ایرنا ، معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی - درمانی استان اردبیل چندی پیش نیز دخالت افراد غیرپزشک و افراد فاقد صلاحیت در امور پزشکی را ممنوع و جرم دانسته و از پلمب یک مرکز غیرمجاز زیبایی در اردبیل خبر داده بود.

این مقام مسئول همچنین از مردم خواست تخلفات حوزه بهداشت و درمان را به سامانه ۱۹۰ وزارت بهداشت یا اداره نظارت بر درمان این دانشگاه گزارش کنند.

استان اردبیل با یک میلیون و ۲۸۰ هزار نفر جمعیت و ۱۲ شهرستان در شمال ایران واقع شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha