احداث نخستین شهرک تخصصی انرژی پاک کشور در بافت آغاز شد

کرمان - ایرنا -کلنگ احداث شهرک صنعتی که انرژی آن از نوع پاک تامین می‌شود برای نخستین بار در کشور در شهرستان بافت کرمان چهارشنبه باحضور معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت به زمین خورد.

به گزارش ایرنا به نقل از شرکت شهرهای صنعتی کرمان، علی رسولیان مدیرعامل شهرک‌های صنعتی در آیین آغاز عملیات اجرایی این شهرک گفت: امیدواریم این شهرک بزودی بهره برداری شود و سرمایه گذاران نیز از آن استقبال کنند.

وی با اشاره به وضعیت برق واحدهای تولیدی گفت: در کشور ناترازی برق داریم و برای حل این مشکل به دنبال احداث هرچه بیشتر شهرک‌های تخصصی انرژی‌های تجدیدپذیر و خورشیدی هستیم.

رییس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران، ادامه داد: در کشور ناترازی برق داریم که موجب آزار و اذیت مردم و فعالان اقتصادی شده است. در تابستان قطعی برق برای صنایع داریم و در زمستان هم مشکلات ناشی از گاز باعث ایجاد ناترازی در برق می‌شود.

رسولیان تصریح کرد: از طرفی عمده تولید برق ما از طریق سوخت‌های فسیلی است که باعث ایجاد آلودگی محیط زیستی می‌شود و بازدهی کمی نیز شاهد هستیم، لذا سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران، با دو هدف رفع ناترازی برق و عدم استفاده از سوخت‌های فسیلی به این حوزه ورود پیدا کرد.

وی خاطر نشان کرد: با همکاری وزارت نیرو و ساتبا، توافق کردیم که در شهرهای کوچک زیر ساخت‌هایی مثل پست برق برای ایجاد نیروگاه‌های خورشیدی فراهم شود.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در خصوص تحقیقات انجام شده در زمینه انرژی پاک در کشور، گفت: در مطالعاتی که ما انجام دادیم در این منطقه هم تابش و هم درجه حرارت مناسبی وجود دارد و احداث این شهرک می‌تواند بروکراسی اداری در این زمینه را به شدت کاهش دهد.

رسولیان افزود: در ۹۲ شهرک صنعتی، اراضی مازاد به انرژی خورشیدی اختصاص داده شد و ۴ هزار ۲۰۰ هکتار زمین آماده سرمایه‌گذاری در این زمینه وجود دارد.

وی در پایان بیان کرد: در رابر هم تا بهمن‌ماه شهرکی برای تولید برق از انرژی خورشیدی را به مرحله بهره‌برداری می‌رسانیم و زیر ساخت‌ها را در منطقه رابر فراهم می‌کنیم. البته در زمینه زیرساخت نیازمند کمک هستیم.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha