۲۵ خرداد ۱۴۰۲، ۱۳:۴۷
کد خبرنگار: 1408
کد خبر: 85141447
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

رییس کل دادگستری آذربایجان غربی: امنیت سردشت خط قرمز دستگاه قضایی است

ارومیه - ایرنا - رییس کل دادگستری آذربایجان غربی سردشت را یکی از شهرهای تامین کننده امنیت عمق کشور دانست و گفت: موضوع امنیت در این منطقه خط قرمز دستگاه قضایی است.

به گزارش ایرنا از روابط عمومی دادگستری آذربایجان غربی، ناصر عتباتی روز پنجشنبه با همراهی دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان و معاونین قضایی در سفر کاری به سردشت در نشست با قضات این شهرستان به تشریح برنامه‌های دستگاه قضایی استان پرداخت.

وی افزود: سردشت به عنوان یک حوزه قضایی خاص و مهم با پرونده‌های دارای اهمیت حتی در سطح کشور است از این رو انتظار داریم برخوردها با عواملی که قصد برهم زدن آرامش و امنیت مردم را دارند قاطع و بازدارنده باشد.

عتباتی اظهار کرد: حوزه قضایی سردشت به عنوان خط مقدم عمق استان و کشور است و شما در این شهرستان در خط مقدم دستگاه قضایی خدمت می‌کنید از این رو نباید با مظاهری که امنیت را تهدید می‌کنند مماشات شود چرا که نتایج نحوه برخورد با این تهدیدات بطور مستقیم امنیت و نظم استان و کشور را تحت تاثیر خود قرار می‌دهد.

رییس کل دادگستری آذربایجان غربی: امنیت سردشت خط قرمز دستگاه قضایی است

رییس کل دادگستری آذربایجان غربی در ادامه به حرکت بر مدار برنامه عملیاتی دادگستری نیز تاکید کرد و گفت: تمام اقدامات می‌بایست چنان تنظیم شود تا حرکت بر مدار برنامه عملیاتی باشد چرا که این مهم دغدغه مجموعه مدیریت دادگستری استان است.

وی به استفاده از ظرفیت مشورتی موجود در دادگستری تاکید کرد و ادامه داد: همکاران با سواد و با تجربه‌ای در استان وجود دارد که باید در موارد مهم از ظرفیت مشورتی این همکاران خصوصا معاونین ناظر استفاده کرد.

عتباتی تاکید کرد: باید ظرفیت‌ها را شناخت و از آنها در جهت خدمت به مردم، انقلاب و ایجاد امنیت استفاده کرد چرا که چشم امید مردم به دستگاه قضایی است.

رییس کل دادگستری آذربایجان غربی: امنیت سردشت خط قرمز دستگاه قضایی است

استفاده از ظرفیت قانونی مجازات‌های جایگزین حبس که انعکاس آنها در جامعه برای مردم خوشایند و آرامش بخش است، استفاده از ظرفیت خدمات در بستر الکترونیک، بازدید مرتبط از زندان و ساماندهی امور زندان و زندانیان و توسعه ظرفیت‌های صلح و سازش از دیگر توصیه‌های عتباتی به قضات شهرستان سردشت در این نشست بود.

حسین مجیدی دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدپور معاون منابع انسانی و امور فرهنگی دادگستری استان، حاتمی رییس حفاظت و اطلاعات دادگستری و زارع معاون فناوری اطلاعات و برنامه ریزی دادگستری نیز در این نشست نقطه نظرات خود را بیان کردند.

بازدید از حوزه قضایی و ملاقات مردمی اولین

رییس کل دادگستری آذربایجان غربی در اولین برنامه کاری خود از محاکم و دادسرای عمومی و انقلاب سردشت بازدید و با حضور در شعب و بررسی پرونده‌ها، سامانه سمپ، نحوه عملکرد شعبه و گفت وگو با تعدادی از مراجعین از حرکت بر مدار برنامه عملیاتی ۱۴۰۲ اطلاع حاصل کرد و میزان رضایتمندی ارباب رجوع را مورد ارزیابی قرار داد.

رییس کل دادگستری آذربایجان غربی: امنیت سردشت خط قرمز دستگاه قضایی است

عتباتی همچنین با کارکنان این حوزه قضایی نیز گفت وگو و در جریان مشکلات و کمبودهای امکاناتی قرار گرفت و دستورهای لازم را برای رفع این مشکلات صادر کرد.

رییس کل دادگستری آذربایجان غربی، دادستان مرکز استان و معاون دادگستری همچنین در قالب دیدار مردمی با بیش از ۱۵ نفر دیدار چهره به چهره داشته و با بررسی درخواست‌های آنان در مورد هر یک دستورهای لازم را صادر کردند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha