رییس کمیسیون کشاورزی مجلس: نیکبخت گزینه مناسبی برای وزارت جهاد کشاورزی است

شیراز- ایرنا- رییس کمیسیون کشاورزی، آب، منابع‌ طبیعی و محیط ‌زیست مجلس شورای اسلامی، با اشاره به معرفی محمد علی نیکبخت به عنوان گزینه پیشنهادی برای تصدی وزارت جهاد کشاورزی گفت: وی فردی مناسب برای تصدی این وزارتخانه است.

محمدجواد عسکری پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: به عنوان رییس کمیسیون کشاورزی مجلس با قاطعیت از وی حمایت خواهیم کرد.

وی، پاک دستی را از بارزترین ویژگی های نیکبخت دانست و ادامه داد: به همین دلیل او می تواند با هرگونه فساد و رانتی مقابله کند.

نماینده مردم داراب و زرین دشت در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: نیکبخت از بدنه و جنس وزارت جهاد کشاورزی است و این مجموعه را می‌شناسد و می تواند در آنجا کار کند.

عسکری گفت: همچنین وی دارای قدرت ریسک بالایی است و می تواند با این ویژگی بسیاری از کارها را با جدیت دنبال کند.

وی افزود: امیدوارم که وی با کسب رای اعتماد بالا از سوی نمایندگان کار خود را در این وزارتخانه آغاز کند و عملکرد خوبی نیز داشته باشد.

وی ادامه داد: وزارت جهاد کشاورزی در مقایسه با برخی وزارتخانه ها بسیار وسیع و گسترده است، ۳۵ درصد اشتغال کشور مربوط به این حوزه است و چهار و نیم میلیون بهره بردار دارد و بنابراین نیاز است که یک فرد توانمند در راس این مجموعه قرار گیرد.

رییس کمیسیون کشاورزی مجلس: نیکبخت گزینه مناسبی برای وزارت جهاد کشاورزی است

رییس کمیسیون کشاورزی، آب، منابع‌ طبیعی و محیط ‌زیست مجلس شورای اسلامی اظهارکرد: برنامه ریزی کرده ایم که فردی انتخاب شود که این وزارتخانه را بشناسد، مدارج ترقی و پیشرفت را از پایین به بالا طی کرده باشد و تصمیمات منطقی و عقلایی بتواند بگیرد و از تصمیمات خلع الساعه تحت هر شرایطی پرهیز کند.

به گزارش ایرنا، نامه آیت الله سید ابراهیم رییسی به محمدباقر قالیباف رییس مجلس شواری اسلامی درباره معرفی «محمدعلی نیکبخت» به عنوان وزیر پیشنهادی جهادکشاورزی در جلسه علنی روز (دوشنبه) مجلس شورای اسلامی، اعلام وصول شد.

بر اساس اصل ۱۳۳ قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، محمدعلی نیکبخت به عنوان وزیر پیشنهادی جهادکشاورزی به همراه برنامه‌ها، سوابق آموزشی، علمی، پژوهشی، مدیریتی و رئوس برنامه‌های فوری و اولویت‌دار برای اخذ رای اعتماد به مجلس شورای اسلامی معرفی شد.

محمدعلی نیکبخت فعالیت‌ های اجرایی و مدیریتی در رده های بالای این وزارت جهاد کشاورزی از جمله معاونت برنامه ریزی و امور اقتصادی وزارت جهاد کشاورزی ، ریاست جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان و به عنوان رییس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران داشته است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha