روحیه جهادی نیکبخت گره‌گشای مشکلات کشاورزان است

تهران- ایرنا- نماینده مردم اسفراین در مجلس شورای اسلامی گفت: وزارت جهاد کشاورزی در شرایط فعلی نیازمند نیروی جهادی است و در این زمینه نیکبخت با داشتن روحیه جهادگرانه می‌تواند گره‌گشای مشکلات این بخش باشد.

امان الله حسین پور در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: گزینه پیشنهادی دولت برای تصدی کرسی وزارت جهاد کشاورزی از بدنه جهاد است و کار خود را از رده های پایین آغاز و در مناطق محروم و در سطوح مختلف خدمات رسانی کرده است از این رو با جزئیات مشکلات و نیازمندی های کشاورزی آشنا است و می تواند برای آن برنامه‌ریزی مناسب داشته باشد.

وی افزود: وزیر پیشنهادی جهاد کشاورزی از جنس کشاورزان و آشنا به بدنه است و علاوه بر آن میان کارکنان وزارتخانه از اقبال عمومی برخوردار است و این نقطه قوت برای سکانداری این دستگاه مهم محسوب می شود.

عضو کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی گفت: داشتن روحیه تعامل و همفکری از دیگر ویژگی های نیکبخت است، او همچنین فردی با تعامل و دارای گوش شنوا برای شنیدن و پرداختن به مسائل است.

وی پاکدستی را از دیگر ویژگی های نیکبخت عنوان کرد و افزود: او فردی صادق بوده و به شدت با رانت و فساد مخالف است.

حسین پور خاطرنشان کرد: با توجه به وجود توانمندی لازم در اجرای برنامه های مختلف مربوط به جهاد کشاورزی، اعضای کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی هم از او به طور قاطع حمایت می کنند و این حمایت می تواند در پیشبرد اهداف موثر باشد.

به گزارش ایرنا، نامه آیت الله سید ابراهیم رییسی به محمدباقر قالیباف رییس مجلس شواری اسلامی درباره معرفی «محمدعلی نیکبخت» به عنوان وزیر پیشنهادی جهادکشاورزی در جلسه علنی روز سه شنبه (۲۳ خردادماه) مجلس شورای اسلامی، اعلام وصول شد.

بر اساس اصل ۱۳۳ قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، محمدعلی نیکبخت به عنوان وزیر پیشنهادی جهادکشاورزی به همراه برنامه‌ها، سوابق آموزشی، علمی، پژوهشی، مدیریتی و رئوس برنامه‌های فوری و اولویت‌دار برای اخذ رای اعتماد به مجلس شورای اسلامی معرفی شد.

محمدعلی نیکبخت فعالیت‌ های اجرایی و مدیریتی در رده های بالای این وزارت جهاد کشاورزی از جمله معاونت برنامه ریزی و امور اقتصادی وزارت جهاد کشاورزی، ریاست جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان و به عنوان رییس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران داشته است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha