مهارت‌آموزی اولویت آموزش و پرورش در برنامه‌های تابستانی است

زنجان- ایرنا- مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان گفت: مهارت‌آموزی اولویت آموزش و پرورش در برنامه‌های تابستانی است.

علی اسماعیلی روز جمعه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا زنجان افزود: برنامه‌های تابستانی آموزش و پرورش یکی از برنامه‌های مهم و اساسی دستگاه تعلیم و تربیت است و تمامی ظرفیت‌های موجود اعم از ورزشی تربیتی و فرهنگی در خدمت این فعالیت‌ها خواهند بود.

وی با تاکید بر لزوم هماهنگی حداکثری بین دستگاهی برای اجرای هرچه بهتر برنامه‌های تابستانی گفت: به منظور عملکرد حداکثری در اجرای فعالیت‌های تابستانی نیاز به تعامل حداکثری بین دستگاهی داریم.

مدیر کل آموزش و پرورش با تاکید بر توجه به دانش‌آموزان نیازمند در اجرای فعالیت‌های تابستانی افزود: یکی از اهداف اصلی اجرای فعالیت‌های تابستانی، جذب دانش آموزان ساکن در حاشیه شهرها و روستاهای محروم است تا این عزیزان با فراگیری مهارت‌های اجتماعی لازم، حضور فعالانه و مفیدی در جامعه داشته باشند.

اسماعیلی هدف اصلی اجرای فعالیت‌های تابستانی را تلاش برای دور کردن دانش‌آموزان از آسیب‌های اجتماعی دانست و افزود: هدف از اجرای فعالیت‌های تابستانی ایجاد فضایی برای دوری دانش‌آموزان از آسیب‌های اجتماعی در تابستان است، به همین خاطر در کنار تدوین محتوا حضور در اردوها و جمع‌های صمیمی و لذت بخش دانش‌آموزان سبب جهاد تبیین عملی و تعمیق ارزش‌های اجتماعی در دانش‌آموزان خواهد شد.

وی با تاکید بر اجرای برنامه‌های اردویی در تابستان گفت: در میان برنامه‌های اجرا شده ذیل فعالیت‌های تابستانی دانش‌آموزان مهمترین برنامه‌ای که می تواند اهداف و فعالیت‌های تابستانی را محقق سازد برنامه‌های اردویی است که بیشترین تاثیرگذاری را دارد.

اسماعیلی با اشاره به تلاش آموزش و پرورش در ایجاد همبستگی هر چه بیشتر میان اولیا و دانش‌آموزان گفت: در حوزه‌هایی که سبب همبستگی بیشتر دانش‌آموزان با خانواده‌ها می‌شود حضور فعالی خواهیم داشت برای نمونه باید از ظرفیت ماه محرم برای حضور خانواده‌ها و دانش‌آموزان در برنامه‌ها و فعالیت‌های تابستانی استفاده کنیم.

مدیرکل آموزش و پرورش با اشاره به پیگیری مهارت آموزی دانش آموزان در فعالیت‌های تابستانی افزود: بر اساس سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، مهارت، مهمترین موضوعی است که باید پیگیری شود و فعالیت‌های تابستانی یکی از بسترهای اصلی یادگیری و بهبود مهارت دانش آموزان است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha