برگزاری اردوی دانش‌آموزی برای ۲۰ هزار دانش‌آموز زنجانی در ایام تابستان

زنجان - ایرنا - مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان گفت: اردوهای یک و ۲ روزه برای ۲۰ هزار دانش‌آموز زنجانی طی ایام تابستان برگزار می‌شود.

علی اسماعیلی روز دوشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: با پایان سال تحصیلی، کار آموزش و پرورش در حوزه مدارس به پایان نرسیده است و بلافاصله برنامه‌های تابستانی آغاز خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه برنامه‌های تابستانی آموزش و پرورش با شعار " تربیت بدون توقف " انجام می‌‎شود، اظهار کرد: در قالب این برنامه ۴۶۷ پایگاه در نظر گرفته شده است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان با بیان اینکه در اجرای برنامه‌های تابستانی اردوهای یک روزه و 2 روزه برای دانش‌‎آموزان پیش‌بینی شده است، اضافه کرد: پیش‌بینی می‌شود ۲۰ هزار دانش‌آموز در این اردوها شرکت کنند.

اسماعیلی با بیان اینکه میزان حضور دانش‌آموزان در این اردوها ۷۶ هزار نفر روز خواهد بود، افزود: امیدواریم بتوانیم بیش از ظرفیت اعلامی شاهد حضور دانش‌‎آموزان باشیم.
وی افزود: اگرچه غنی‌سازی اوقات فراغت دانش‌آموزان در تابستان از اهداف آموزش و پرورش و دستگاه‌های متولی امور جوانان و نوجوانان است، توجه به حرفه خانوادگی، انتقال تجربیات و فرهنگ اشتغال به نسل آینده، کسب مهارت و کارآفرینی از دیگر اهدافی است که باید مورد توجه قرار گیرد.

وی جذابیت و انعطاف‌پذیری فعالیت‌های اوقات فراغت را 2 عنصر مهم برای مورد استقبال قرار گرفتن برنامه‌های اوقات فراغت دانست و افزود: برای مثال در کنار کلاس قرآن، باید برنامه‌های هنری و ورزشی نیز تدارک دید تا جذابیت کلاس‌ها برای دانش‌آموزان افزایش یابد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان ادامه داد: به کارگیری گروه‌ها و تشکل دانش‌آموزی و استفاده از ظرفیت تشکل‌های فرهنگی و مذهبی می‌تواند سبب افزایش کیفیت فعالیت‌های اوقات فراغت شود و آموزش و پرورش و این تشکل‌ها می‌توانند مکمل کار یکدیگر باشند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha