۲۶ خرداد ۱۴۰۲، ۱۰:۱۷
کد خبرنگار: 1285
کد خبر: 85141746
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

احداث قطعه سوم چهارخطه بن به داران آغاز شد

۲۶ خرداد ۱۴۰۲، ۱۰:۱۷
کد خبر: 85141746
احداث قطعه سوم چهارخطه بن به داران آغاز شد

شهرکرد- ایرنا- مدیرکل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری گفت: عملیات اجرایی احداث قطعه سوم چهارخطه چهارخطه بن به داران به طول هفت کیلومتر آغاز شد.

حسینعلی مقصودی روز جمعه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: چهارخطه بن به داران در چهارمحال و بختیاری دارای چهار قطعه است که تاکنون سه قطعه آن فعال شده است.

وی ادامه داد: این محور ۳۲ کیلومتر طول دارد که قطعه نخست آن کامل، قطعه دوم در مراحل پایانی قرار دارد و قطعه سوم نیز که از شیخ‌شبان تا روستای حیدری واقع شده به تازگی شروع شده است.

وی ادامه داد: تاکنون کل این محور ارتباطی از ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی برخوردار شده است و از آنجا که در ردیف ملی قرار دارد و از اعتبارات سفر رییس‌جمهور برخوردار است از نظر اعتباری با مشکل خاصی روبرو نیست.

مدیرکل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری به دیگر طرح‌های فعال راهسازی استان نیز اشاره کرد و گفت: بهسازی محور ارتباطی فرخشهر به خراجی بزودی آغاز می‌شود و مناقصات اجرای محور سورشجان به سودجان و یک قطعه از باباحیدر به چلگرد از جمله این طرح‌ها به شمار می‌رود.

مقصودی با اشاره به فعال بودن ۱۳ طرح راهسازی در استان با تامین اعتبار از ردیف ملی، تصریح کرد: در حال حاضر تمامی راه‌های شریانی استان به صورت چهارخطه در دست احداث است که از جمله آن می‌توان به شهرکرد به بروجن به لردگان، لردگان به ایذه، شهرکرد به شلمزار به ناغان به ایذه، اردل به دوپلان، سامان به تیران و بازفت به مسجد سلیمان اشاره کرد.

وی خاطرنشان کرد: در سال گذشته مجوز ماده ۲۳ چهار طرح راهسازی استان از جمله سامان به قراقوش، چلگرد به باباحیدر، ورودی و کمربندی اردل و سورشجان به سودجان صادر و به این طرح ها از ردیف ملی اعتبار اختصاص یافته است.

به گزارش ایرنا، چهارمحال و بختیاری دارای ۲۷۰ کیلومتر بزرگراه، ۷۵۸ کیلومتر راه اصلی، ۲۹۱ کیلومتر راه فرعی و ۲ هزار و ۳۷۱ کیلومتر راه روستایی است.

جاده‌های چهارمحال و بختیاری کوتاه‌ترین مسیر ارتباطی بین استان‌های فلات مرکزی کشور به بنادر جنوب‌غرب و جنوبی ایران است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha