۲۶ مرداد ۱۳۹۹، ۲۰:۳۴
کد خبرنگار: 1285
کد خبر: 83909966
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

۳۰ طرح راهسازی در چهارمحال و بختیاری در دست اجرا است

شهرکرد- ایرنا- مدیرکل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری گفت: ۳۰ طرح راهسازی با هدف ارتقای ایمنی و کاهش تصادفات، حفظ محیط‌زیست و ایجاد زیرساخت لازم برای توسعه استان در حال اجرا است.

حسینعلی مقصودی روز یکشنبه در دیدار با رییس و خبرنگاران خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) مرکز شهرکرد افزود: بیشتر این طرح‌ها در راستای تبدیل جاده‌های اصلی به بزرگراه است تا علاوه‌بر ایمنی جاده‌ها زمینه و بستر مناسب برای جذب سرمایه‌گذاری و رونق گردشگری در استان فراهم شود.

وی، طرح اتصال استان به راه‌آهن سراسری را از مهمترین این طرح‌ها برشمرد و گفت: از سال گذشته با تزریق اعتبار مناسب، اجرای این طرح شتاب بیشتری به خود گرفت و تمامی قطعات این طرح انتخاب پیمانکار شده و تمام تلاش دولت بر این است تا این طرح در سال آینده به بهره‌برداری برسد.

مقصودی، بیشترین طرح‌های حوزه راهسازی استان را چهارخطه کردن محورهای ارتباطی در استان اعلام کرد و گفت: چهارخطه شهرکرد- سامان، شهرکرد-بن،، سورشجان- فارسان- باباحیدر، شهرکرد- هفشجان، بروجن مبارکه و بروجن دهاقان از جمله این محورها به شمار می‌رود که به بهره برداری رسیده و چهار خطه شهرکرد-بروجن-لردگان نیز در حال تکمیل است.

مدیرکل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری، طرح راه ارتباطی شهرکرد-بازفت را از دیگر طرح‌های چهارخطه مهم استان برشمرد و افزود: این طرح در سال ۹۶ کمتر از ۳۰ میلیارد ریال اعتبار داشت اما امسال ۶۵۰ میلیارد ریال اعتبار برای اجرای این طرح مصوب شده که تحول بزرگی در افزایش اعتبارات راهسازی استان به شمار می‌رود.

مقصودی خاطر نشان کرد: چهارمحال و بختیاری در ردیف استان‌های نخست در اختصاص اعتبارات حوزه راهسازی قرار دارد که این اعتبارات نه تنها کاهش نیافته بلکه رشد قابل توجهی داشته که قابل مقایسه با دیگر استان‌ها نیست.

وی در ادامه از پیشرفت ۸۵ درصدی کمربندی شمالی شهرکرد خبر داد و گفت: پیش‌بینی می‌شود این طرح در مهرماه به بهره‌برداری برسد.

مقصودی ،با اشاره به عملیات احداث 6 تونل در استان به طول 11 کیلومتر، تصریح کرد: تونل‌های کره‌بس ۱ و ۲، چری ،زره،فارسان-دشتک و گورمیزه از جمله تونل‌های در دست اجرا در استان است.

مدیرکل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری افزود: تمام تلاش دولت تبدیل کردن راه‌های شریانی استان به بزرگراه است و در همین راستا اقدامات قابل توجهی در استان شکل گرفته است.

به گزارش ایرنا، چهارمحال و بختیاری دارای ۲۷۰ کیلومتر بزرگراه، ۷۵۸ کیلومتر راه اصلی، ۲۹۱ کیلومتر راه فرعی و ۲ هزار و ۳۷۱ کیلومتر راه روستایی است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha