۲۶ خرداد ۱۴۰۲، ۱۴:۳۱
کد خبرنگار: 949
کد خبر: 85142095
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

امام جمعه کاشان:ازدواج آسان بین جوانان ترویج شود

۲۶ خرداد ۱۴۰۲، ۱۴:۳۱
کد خبر: 85142095
امام جمعه کاشان:ازدواج آسان بین جوانان ترویج شود

کاشان _ ایرنا _ نماینده ولی فقیه و امام جمعه کاشان گفت:نیاز است ازدواج آسان ازجمله ازدواج دانشجویی بین جوانان در جامعه ترویج داده شود و همه آحاد جامعه و مسوولان به این مهم توجه کنند.

به گزارش ایرنا، حجت‌الاسلام والمسلمین سید سعید حسینی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته کاشان که در مصلای بقیه‌الله‌الاعظم (عج) این شهر اقامه شد افزود: بسیاری از ازدواج های موفق مربوط به ازدواج های دانشجویی است و آمار نشان از موفقیت آمیز بودن ۹۴ درصد این ازدواج ها دارد.

وی اظهار کرد:سالروز ازدواج حضرت فاطمه زهرا (س) با حضرت علی(ع) از مناسبت های هفته است،مقام معظم رهبری در سال ۱۳۸۶ فرمودند که دین اسلام بر ازدواج آسان تاکید کرده اما گاهی در مقابل این روش بر انجام تکلف آمیز ازدواج اصرار می شود،معظم له فرمودند که این چشم و همچشمی جاهلانه تا کجاست و باید پایان یابد.

امام جمعه کاشان بیان کرد:نگاه به ازدواج باید الهی باشد،دختران و پسران باید ازدواج را آسان بگیرند،اگر عروس و داماد اراده ازدواج آسان داشته باشند کسی نمی تواند ازدواج با هزینه سنگین را به آنها تحمیل کند.

حجت الاسلام حسینی گفت:۲۶ خرداد سال ۱۳۴۴ سالروز شهادت شهدای والامقام شهیدان بخارایی ،نیک نژاد،صفار هرندی و امانی است،این چهار شهید در زمان اعدام قرآن می خواندند،سالروز شهادت شهید چمران از دیگر مناسبت های هفته است،این شهد بزرگوار آنچنان جایگاهی داشت که حضرت امام خمینی(ره) گاهی اوقات می فرمودند که من دلتنگ چمران شده ام.

امام جمعه کاشان بیان کرد: یکی از افتخارات شهر کاشان آقای رسول زاده است که در کتاب خاطرت خوبان کاشان از قول آقای کاظمی این جمله نقل شده که وقتی مقام معظم رهبری رییس جمهور بودند در خصوص ایشان گفته بودند که من دلتنگ آقای رسول زاده هستم.

حجت الاسلام حسینی اضافه کرد:تاسیس جهاد سازندگی در سال ۱۳۵۸ به فرمان حضرت امام خمینی(ره) از دیگر مناسبت های هفته است،ایشان برای محرومیت زدایی از روستاها این نهاد را ایجاد کردند.

وی گفت:حضرت امام خمینی(ره) به جهاد سازندگی توصیه کردند که در کنار عمران و آبادانی جهاد نفس داشته باشید و به کشاورزان هم توصیه کردند که کشاورزی را تقویت کنید.

وی افزود:تاسیس سازمان تبلیغات اسلامی از مناسبت های هفته می باشد،حضرت امام خمینی(ره) فرموند آنچه می تواند انقلاب اسلامی را به دنیا صادر کند تبلیغات است و مقام معظم رهبری در ۱۴ خرداد فرمودند تمرکز شما بر تقویت ایمان و ایجاد امید در جامعه باشد.

وی اظهار کرد: شهادت امام جواد (ع) از دیگر مناسبت های هفته است،ایشان در روایتی می فرمایند کار را با دقت انجام بده که یا به مقصود می رسی و یا لااقل به مقصود نزدیک می شوی.

وی اظهار کرد: مقام معظم رهبری در دیدار با فعالان صنعت هسته ای کشور فرمودند،مبانی ما اجازه ساخت بمب اتمی را نمی دهد و ما بمب نمی سازیم،دشمن از اینکه صنعت هسته ای ما پیشرفت  کند هراس دارد چراکه این صنعت کلید پیشرفت کشور است.

امام جمعه کاشان بیان کرد:امروز به کمک انرژی هسته ای می توان وجود چاه نفت در عمق ۱۵ هزار متر را تشخیص داد،ایزوتوپ تلوریوم ۱۳۰  برای تشخیص انواع سرطان  را ایران به کمک دانش هسته ای ساخته است.

حجت الاسلام حسینی گفت: به کمک دانش هسته ای فناوری پلاسما را کسب کردیم و نفت سنگین را به سبک تبدیل کردیم و شیرابه حاصل از زباله با انرژی هسته ای قابل تصفیه است.

وی افزود:امروز به بومی سازی چرخه سوخت دست یافته ایم این چرخه یعنی اکتشاف،استخراج،کیک زرد،فرآوری اورانیوم،غنی سازی،ساخت قرص و مدیریت سوخت هسته ای در قلب راکتور با دانش بومی ساخته شده است.

وی اظهار کرد: معدن لیتیوم در همدان کشف شده،روزنامه های انگیسی نوشتند این معدن بیش از هشت میلیون تن لیتیوم  دارد و ۱۰ درصد ذخایر جهان در این معدن وجود دارد، تا سال ۲۰۳۵ میلادی  که بسیاری از کشورها انرژی های نفتی ندارند، باید سراغ این ماده بیایند و به گفته روزنامه انگیسی اروپا باید دست نیاز به سوی ایران دراز کند.

وی در بخش دیگری از سخنانش گفت:در حکمت ۲۸ نهج البلاغه حضرت علی (ع) می فرماید که بالاترین مقام زهد این است که فرد زاهد زهد خود را از دیگران مخفی کند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha