امام جمعه جیرفت: باور به حفظ جوانی جمعیت باید در نخبگان و هنرمندان ایجاد شود

جیرفت- ایرنا- امام جمعه جیرفت گفت: با شعار دادن و چند همایش نمی‌شود جمعیت جوان جامعه را حفظ کرد بلکه نیاز به فرهنگسازی است و باید این باور به‌ویژه در نخبگان و هنرمندان به وجود بیاید و پیشگام جامعه شوند.

به گزارش خبرنگار ایرنا حجت الاسلام میثم تارم در خطبه های این هفته نماز جمعه جیرفت اظهار کرد: کشوری که جمعیت جوان آن کاهش یابد فعالیت آن کم و رشد علم و دانش آن جامعه نیز با مشکل مواجه می شود.

وی با بیان اینکه پیشرفت های صنعتی و بومی سازی صنعت باوجود همه موانع و سنگ اندازی های دشمنان رخ داد اضافه کرد: این پیشرفت ها یک شکست بزرگ برای دشمنان و پیروزی بزرگ برای ایران اسلامی و جوانان دانشمند این مرز و بوم است که نشان می دهد ما می توانیم به هر آنچه اراده کنیم برسیم.

حجت الاسلام تارم تاکید کرد: در بخش هایی که شاهد رکود هستیم یا رشد مورد انتظار را نداشته ایم باید با توجه به صنایع هسته ای و دفاعی تکانی بخورند، به عنوان مثال می توانیم وضعیت موجود در خودروسازی را هم متحول کنیم.

وی یادآور شد: در صنعت هسته‌ای به جمع چند کشور محدود و اندک جهان رسیده ایم که این موفقیت همان «ما می توانیم» است که بنیانگذار نظام مقدس جمهوری اسلامی به ما ثابت و تفهیم کرد.

امام جمعه جیرفت ادامه داد: یکی از مواهب انرژی هسته ای تولید برق سالم، پایدار و مطمئن است و برقی که نه تنها ما بلکه در جهان به دلیل کمبود آب و خشکسالی ها برای تولید آن با مشکل مواجه هستند.

وی گفت: کشور می تواند در حوزه های پزشکی، کشاورزی و صدها استفاده پرسود و صحیح دیگر از صنعت هسته ای داشته باشد.

حجت الاسلام تارم اظهار کرد: این صنعت در تسهیل زیست انسانی موثر است و زمینه بهره مندی بهتر، بیشتر و ارزان‌تر از دیگر مواهب را فراهم می کند.

وی افزود: صنعت هسته ای به تعبیر رهبر معظم انقلاب یک دانش صف‌شکن و بن‌بست‌شکن است که گذاره ما نمی توانیم را بار دیگر رد کرد.

حجت الاسلام تارم تاکید کرد: کلید پیشرفت کشور صنعت هسته ای است و ما به دنبال استفاده غیرشرعی از توان هسته ای نیستیم.

وی در بخش دیگری از خطبه ها با تاکید بر ضرورت اتحاد و همدلی گفت: ملتی که با هم اختلاف داشته باشند، شوکت و عظمت‌شان نیز از بین می رود بنابراین عظمت یک ملت در وحدت است.

امام جمعه جیرفت با گرامیداشت سالروز شهید چمران و سالروز تشکیل جهاد سازندگی تاکید کرد: جهاد سازندگی الگوی مدیریت جهادی است.

وی اضافه کرد: اخلاص کسانی که با دست خالی در قالب جهاد سازندگی اقداماتی انجام دادند برای امروز و فردای ما درس است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha