تاوان یک اشتباه و جریمه سنگین در NBA؛ ستاره ممفیس ۲۵ بازی محروم شد

تهران- ایرنا- ستاره تیم بسکتبال ممفیس به دلیل رفتاری که مغایر با ارزش‌های NBA و مضر برای این لیگ شناخته شده شد با حکم محرومیت ۲۵ بازی مواجه شد.

به گزارش ایرنا، آدام سیلور کمیسر NBA با انتشار بیانه‌ای از محرومیت ستاره تیم ممفیس در ۲۵ بازی آینده این تیم خبر داد و گفت: جا مورانت به دلیل تکرار خطایی که قبل از این هم رخ داده بود با این حکم مواجه شده و باید آن را سپری کند.

این ستاره NBA تصویری از خود را در شبکه‌های مجازی منتشر کرده که در آن از سلاح گرم استفاده می‌کند. او پیش از این نیز تصویری از خود در حین استفاده از سلاح و در شرایطی که حالت عادی نداشت را به نمایش گذاشته بود.

این مقام NBA تاکید کرده تکرار این خطا نگران کننده است؛ چرا که می‌تواند رفتاری مشابه در بین جوانان باشد. در این شرایط معتقدیم که تعلیق ۲۵ بازی مناسب است و روشن می‌کند که انجام رفتارهای بی‌ملاحظه و غیرمسئولانه با اسلحه قابل تحمل نخواهد بود. با این شرایط مورانت در طول این تعلیق، واجد شرایط شرکت در لیگ عمومی یا فعالیت‌های تیمی از جمله بازی‌های پیش فصل نخواهد بود.

از سویی دیگر ستاره تیم ممفیس در واکنش به این محرومت سنگین گفت: در این مدت فرصت داشتم تا به اشتباهی که انجام دادم فکر کنم و می‌دانم چه صدمه‌ای به خودم زدم. من از لیگNBA، تیم ممفیس و همه بابت این اشتباه عذرخواهی می‌کنم.

او در ادامه به تقلید جوانان از قهرمانان ورزشی هم اشاره و تاکید کرد: متاسفم، الگوی خوبی برای کودکانی که از من تقلید می‌کنند نبودم اما قول می‌دهم بهتر باشم. از بابت اینکه در شروع لیگ کنار ممفیس نیستم ناراحتم و از این بابت از حامیان مالی خود نیز عذرخواهی می‌کنم.

گفتنی است تحقیقات در این خصوص تکمیل شده بود اما آدام سیلور کمیسر NBA با تاکید بر این موضوع که شاید اعلام حکم روند لیگ را تغییر دهد تا پایان این فصل اعلام آن را به تاخیر انداخت.

بعد از اعلام این حکم بازیکن ممفیس در یک مرکز مشاوره در فلوریدا ثبت نام کرد تا کنترل و مدیریت استرس را یاد بگیرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha