۲۷ خرداد ۱۴۰۲، ۲:۴۵
کد خبرنگار: 2447
کد خبر: 85142373
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

وزیر کشور مغرب در دیدار با همتای صهیونیستی خود راه‌های تقویت روابط را بررسی کرد

تهران- ایرنا- منابع خبری گزارش دادند وزیر کشور مغرب در دیدار با همتای صهیونیستی خود راه‌های تقویت روابط و همکاری‌های مشترک را بررسی کرد.

به گزارش ایرنا از خبرگزاری آناتولی ترکیه، عبدالوافی لفتیت وزیر کشور مغرب و موشه اربیل وزیر کشور در کابینه رژیم صهیونیستی جمعه شب در رباط با یکدیگر دیدار و گفت وگو کردند.

وزارت کشور مغرب در بیانیه‌ای اعلام کرد که این دیدار در چارچوب تقویت روابط بین مغرب و (رژیم) اسرائیل صورت گرفته است.

بر اساس این بیانیه، لفتیت و اربیل در مورد موضوعاتی که در حیطه اختیارات دو وزارتخانه و حوزه‌های صلاحیت آنها قرار می‌گیرد، رایزنی کردند و این دیدار همچنین فرصتی برای گفت وگو درباره موضوعات دوجانبه مورد علاقه مشترک بوده است.

جزئیات بیشتری از این گفت وگو گزارش نشده است.

روسای پارلمان مغرب و رژیم صهیونیستی ۱۹ خرداد نیز یادداشت تفاهم در زمینه توسعه روابط پارلمانی امضا کرده بودند.

روابط مغرب با رژیم صهیونیستی در ۱۰ دسامبر ۲۰۲۰ و پس از یک توقف ۲۰ ساله از سر گرفته شد. علت قطع روابط در سال ۲۰۰۰، وقوع انتفاضه دوم فلسطین عنوان شده بود.

پیش تر مغرب با آمریکا و رژیم اسرائیل قرارداد سه جانبه امضا کرده بود که بر اساس آن، آمریکا صحرای غربی را به عنوان سرزمین مغرب به رسمیت می‌شناسد و مغرب نیز موافقت خود را با از سرگیری روابط با رژیم اسرائیل اعلام کرد.

شماری از نمایندگان مجلس مغرب چندین بار تاکید کرده‌اند که از سرگیری روابط با رژیم اسرائیل به منزله چشم پوشی از مبارزات مردم فلسطین و حق آن‌ها برای ایجاد کشور مستقل فلسطینی به پایتختی قدس نخواهد بود.

مردم مغرب نیز تاکنون بارها با آمدن به خیابان و برگزاری تجمع و به آتش کشیدن پرچم رژیم صهیونیستی، مخالفت خود را با عادی سازی روابط مغرب و رژیم صهیونیستی ابراز و خواهان پایان آن شده‌اند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha