۲۸ مرداد ۱۴۰۲، ۹:۳۵
کد خبرنگار: 5369
کد خبر: 85203088
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

حزب مغربی: عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی را نمی‌پذیریم

تهران-ایرنا- حزب «راه دموکراتیک کارگری» مغرب دیدار برخی مسئولان این کشور با نمایندگان صهیونیست را به‌شدت محکوم و تاکید کرد که ملت مغرب عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی را نمی پذیرد.

به گزارش روز شنبه ایرنا به نقل از «رای‌الیوم»، حزب «راه دموکراتیک کارگری» مغرب در بیانیه‌ای تاکید کرد که مخالف هرگونه عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی است و از دیدار اعضای شورای شهر «ایموزار کندر» با نمایندگانی از شهرک صهیونیستی«سدیروت» به شدت انتقاد کرد.

در این بیانیه آمده است که اعضای شورای شهر «ایموزار کندر» در این نشست حضور یافتند و تلاش کردند که توافقات متعددی با نمایندگان شهرک صهیونیستی منعقد کنند.

این حزب ضمن انتقاد شدید از این اقدام تاکید کرد که این گام انحراف از نقش ملی نمایندگان شورا به شمار می رود، زیرا آن‌ها نمایندگان مردم هستند.

حزب راه دموکراتیک کارگری ضمن محکوم کردن چنین دیدارهای سازشگرانه اضافه کرد که ملت مغرب عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی را نمی پذیرد.

در این بیانیه آمده است که عادی سازی روابط، به هویت مغرب ضربه می زند و منجر به ایجاد فضای متشنج در این کشور می شود تا رژیم صهیونیستی بتواند برنامه‌های خود علیه ملت‌های منطقه و منابع آن‌ها را پیاده کند.

روابط مغرب با رژیم صهیونیستی ۱۰ دسامبر ۲۰۲۰ و پس از یک توقف ۲۰ ساله از سر گرفته شد. علت قطع روابط در سال ۲۰۰۰، وقوع انتفاضه دوم فلسطین عنوان شده بود.

پیش تر مغرب با آمریکا و رژیم اسرائیل قراردادی سه جانبه امضا کرده بود که بر اساس آن، آمریکا صحرای غربی را به عنوان سرزمین مغرب به رسمیت شناخت و مغرب نیز موافقت خود را با از سرگیری روابط با رژیم صهیونیستی اعلام کرد.

شماری از نمایندگان مجلس مغرب چندین بار تاکید کرده‌اند که از سرگیری روابط با رژیم اسرائیل به منزله چشم پوشی از مبارزات مردم فلسطین و حق آن‌ها برای ایجاد کشور مستقل فلسطینی به پایتختی قدس نخواهد بود.

ملت مغرب نیز تاکنون بارها با آمدن به خیابان و برگزاری تجمع و به آتش کشیدن پرچم رژیم صهیونیستی، مخالفت خود را با عادی سازی روابط مغرب و رژیم صهیونیستی ابراز و خواهان پایان آن شده‌اند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha