نماینده مجلس : تبدیل فارس به پایلوت بخش کشاورزی کشور را دنبال می کنیم

شیراز- ایرنا- رییس کمیسیون کشاورزی، آب، منابع‌ طبیعی و محیط ‌زیست مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه استان فارس شاخص های برتر در حوزه کشاورزی دارد گفت: می کوشیم که استان فارس در تمام ابعاد به پایلوت بخش کشاورزی کشور تبدیل شود.

محمد جواد عسکری، روز شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: استان فارس به دلیل اقلیم‌های متنوعی که دارد باید به سمت ظرفیت سازی در بخش کشاورزی برود.
وی ادامه داد: در استان چند امتیاز از جمله اقلیم متنوع و همچنین در بحث زیرساخت های صادرات چهار فرودگاه فعال داریم که به زودی فرودگاه داراب هم فعال می‌شود.
او اظهار کرد: همچنین ظرفیت دیگر نیز نزدیکی به کشورهای حوزه خلیج فارس است که این کشورها نیز عمدتا مصرف کننده محصولات کشاورزی هستند.
نماینده مردم داراب و زرین دشت در مجلس شورای اسلامی گفت: ظرفیت دیگر در حوزه صنایع تکمیلی و تبدیلی است و در کنار آن وجود کشاورزان خوش ذوق، خلاق، نوآور و خبره که همه ظرفیت هایی است که در بخش کشاورزی می توانیم به گونه ای عمل کنیم که استان فارس در سطح کشور در همه ابعاد و زمینه های بخش کشاورزی به عنوان پایلوت قرار گیرد.
عسکری افزود: به زودی نیز دانشکده کشاورزی داراب تبدیل به دانشگاه خواهد شد و در تلاش هستیم که دانشکده کشاورزی شیراز و دانشکده دامپزشکی را نیز به دانشگاه کشاورزی و منابع طبیعی استان تبدیل کنیم.

از ایجاد شرکت شهرکهای کشاورزی حمایت می کنیم
رییس کمیسیون کشاورزی، آب، منابع‌ طبیعی و محیط ‌زیست مجلس شورای اسلامی، ایجاد شرکت شهرهای کشاورزی را یک حرکت خوب و ارزشمند دانست و گفت: از ایجاد این شهرکها حمایت خواهیم کرد و در حوزه قانونگذاری نیز مسیر را کاملا فراهم کرده ایم.
عسکری افزود: برای راه اندازی شرکت شهرکهای کشاورزی فارس در هر نقطه استان هیچ بهانه ای پذیرفتنی نیست و هیچ فرد متقاضی راه اندازی این شرکت ها نباید دچار مشکل و مانع شود.
وی ادامه داد: معتقدیم که تمام دستگاه های متولی باید در این زمینه کاملا شفاف عمل کنند و فضا را به گونه ای فراهم کنیم که سرمایه گذاران برای فعال کردن این شرکت وارد میدان شوند.
او اظهار کرد: در استان فارس بالغ بر ۲۵ هزار فارغ التحصیل بخش کشاورزی داریم و اقلیم متنوع و وجود کشاورزان پیش رو و علاقمند می تواند به توسعه این بخش کمک کند.
عسکری افزود: اگر متقاضیان ایجاد شرکت شهرکهای کشاورزی در استان در مسیر راه اندازی با مشکل مواجه شدند می تواند مشکل خود را از طریق کمیسیون دنبال کند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha