نماینده مجلس: نیکبخت فردی جهادی و کارآمد در حوزه کشاورزی است

تهران- ایرنا - نماینده مردم ساوه و زرندیه در مجلس شورای اسلامی گفت: نیکبخت فردی انقلابی، جهادی و کارآمد است و کمیسیون جهاد کشاورزی به عملکرد وی در پست های مختلف از جمله سازمان تعاون روستایی نمره قابل قبولی می دهد.

حجت الاسلام محمد سبزی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به معرفی محمدعلی نیکبخت به عنوان وزیر پیشنهادی جهاد کشاورزی اظهار کرد: به طور مثال در چند سال گذشته کشور چالش هایی در زمینه تامین و توزیع میوه شب عید داشته و خسارت های فراوانی به کشور وارد شده است اما در نوروز ۱۴۰۲ با تدبیر نیکبخت این مشکل وجود نداشت.

وی با بیان اینکه از طرفی به لحاظ وجهه سیاسی و اجتماعی هر استانی توقع دارد که یکی از وزرای دولت از بین مردمان و فرزندان آن خطه انتخاب و در هیات دولت نقش داشته باشند، افزود: آیت الله رئیسی رییس جمهور با معرفی نیکبخت به عنوان وزیر جهاد کشاورزی به دنبال تحقق این انتظار به حق مردم سیستان و بلوچستان است.

نماینده مردم ساوه و زرندیه در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: با توجه به تحرکات اخیر معاندان و اتفاقاتی که با فضاسازی دشمنان در سیستان و بلوچستان روی داده باور دارم این کار هوشمندانه آیت الله رئیسی جمهور ابتکار عملی ستودنی مقابل دسیسه ها و تبلیغات دشمنان است.

وی اضافه کرد: بدون شک حضور یکی از فرزندان سیستان و بلوچستان در هیات دولت به ویژه وزارت جهاد کشاورزی که عهده دار تامین امنیت غذایی کشور است بسیار برای ما حایز اهمیت بوده و با همکاری دولت و قوه مقننه به ویژه کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی با وزیر جدید بسیاری از چالش های این حوزه مرتفع می شود.

حجت الاسلام سبزی گفت: رفع چالش های پیش روی خرید تضمینی گندم، پرداخت هزینه های خرید تضمینی گندم، حل مشکلات تامین نهادهای دام و طیور برای جلوگیری از ضرر فعالان این بخش به ویژه دامداران خرد از جمله مواردی است که انتظار می رود وزیر جهاد کشاورزی پس از تصدی به آنها توجه کند.

به گزارش ایرنا، محمدعلی نیکبخت وزیر پیشنهادی جهادکشاورزی در رده های بالای این وزارتخانه از جمله معاونت برنامه ریزی و امور اقتصادی وزارت جهاد کشاورزی، ریاست جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان و رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران مشغول فعالیت بوده است.

نیکبخت در جلسه علنی روز سه‌شنبه ۲۳ خردادماه مجلس شورای اسلامی طی نامه رییس جمهور به رییس مجلس به عنوان وزیر پیشنهادی جهاد کشاورزی معرفی شد و جلسه رای اعتماد وی ۳۰ خرداد برگزار می شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha