مربی رده‌های پایه تیم‌های ملی: دوومیدانی‌کاران هنوز برای هانگژو آماده نیستند

تهران- ایرنا- مربی رده‌های پایه تیم‌های ملی دوومیدانی گفت: ملی‌پوشان باید بیشتر در مسابقات بین‌المللی برای تکرار رکورد خود حضور یابند و آمادگی خود را حفظ کنند با این وجود هنوز برای بازی‌های آسیایی آماده نیستند.

لیلا ابراهیمی روز دوشنبه در گفت‌وگو با ایرنا درباره عملکرد دختران در مسابقات جایزه بزرگ دوومیدانی، اظهار داشت: رکوردهای دختران در این مسابقات بسیار قابل توجه و خوب بود. حتی برخی با وجود آنکه رکورد خوبی ثبت نکردند اما خوب دویدند.

وی افزود: پریچهر شاهی در دو ۱۵۰۰ متر عملکرد خوبی داشت. حمیده اسماعیل‌نژاد نیز عملکرد فوق‌العاده‌ای داشت و قهرمان شد، اما فرزانه فصیحی با وجود اینکه رکورد خوبی زد و سرعت باد مثبت بود در رده دوم قرار گرفت. پریسا عرب هم در ۵۰۰۰ متر موفق به جابه جایی رکورد شد. تکتم دستاربندان هم در ۸۰۰ متر رکورد خوبی را ثبت کرد.

مربی رده‌های پایه دوومیدانی عنوان کرد: دوومیدانی‌کاران ایران باید بیشتر در مسابقات شرکت کنند تا بتوانند رکورد خود را تکرار و آمادگی خود را حفظ کنند. شاید هم آنها در مسابقات بعدی بهتر بدوند و عملکرد برخی هم ضعیف‌تر شود. فرصت برای محک زدن دختران زیاد است و باید تیم ملی دوومیدانی در بازی‌های آسیایی قدرتمند ظاهر شود.

وی اضافه کرد: ستاد بازی‌ها ابتدا عنوان کرد که تنها مدال‌آوران را راهی هانگژو خواهد کرد، اما نظر این ستاد الان تغییر و اعلام کرد دوومیدانی‌کارانی که بتوانند جزو ۶ نفر اول آسیا شوند، باید به این بازی‌ها اعزام شوند. میدان بازی‌های آسیایی مانند المپیک و جهانی است.

ابراهیمی ادامه داد: هانگژو میدان سخت و دشواری است و ثبت رکورد دختران ایران برای رسیدن به مدال اصلا ساده نیست. در مسابقات پیش فصل، رکورد دوومیدانی‌کاران خوب بود و امیداویم تا آغاز بازی‌ها رکوردهای بهتری بزنند و حدنصاب را بیاورند و اگر غیر از این باشد، شانسی برای آنکه در رده ششم آسیا هم قرار بگیریم، نداریم. همواره بحث المپیک با بازی‌ها جداست. هر ورزشکاری که بتواند در بازی‌های آسیایی مدال کسب کند، می‌تواند به المپیک هم راه یابد.

وی یادآور شد: در خصوص اعزام دوومیدانی‌کاران به مسابقات بین‌المللی باید بگویم برخی از ورزشکاران ما تنها یک بار به رقابت‌های برون مرزی اعزام شده‌اند. پریسا عرب چندان اعزام بین‌المللی نداشته است و شهلا محمودی هم برای اولین بار به مسابقات برون مرزی رفت و رکورد ایران را زد.

مربی رده‌های پایه دوومیدانی گفت: حتی پریچهر شاهی تنها دو بار اعزام شد و در اولین اعزام اصلا تصور نمی‌کردم رکوردم را بزند. او هنوز وقت برای رکوردشکنی‌های بعدی دارد. دختران ما فرصت کمی برای رقابت در کشورهای دیگر داشتند و امیدوارم این بستر فراهم شود تا بتوانند با حضور در تورنمنت‌های بین‌المللی با نمایندگان کشورهای دیگر رقابت کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha