مربی دوومیدانی: اعزام نفر سوم بانوان برای کسب تجربه به هانگژو کار درستی نیست

تهران- ایرنا- مسئول کمیته فنی بانوان فدراسیون دوومیدانی گفت: صلاح نیست که برای کسب تجربه نفر سوم ماده سرعت بانوان اعزام شود، فرزانه فصیحی و حمیده اسماعیل‌نژاد در آسیا مدعی هستند و می‌توان به کسب مدال امید داشت.

لیلا ابراهیمی روز یکشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا درباره دلیل اعزام ۲ دوومیدانی‌کار به بازی‌های آسیایی، اظهار داشت: در بسیاری از مواد، دختران ما رکوردهای خوبی در لیگ ثبت کردند. قرار بود نفر سوم را در این مسابقات انتخاب و اعزام کنیم تا بتواند حداقل در رده ششم یا هفتم آسیا قرار بگیرد اما سطح بازی‌ها بالاست و بودجه نیز کم است.

وی افزود: دختران ما در لیگ دوومیدانی خوب عمل کردند؛ اما اگر بخواهیم واقع بین‌باشیم باید بگویم که شرایط حضور در مسابقات در حال حاضر متفاوت است و مانند زمان ما نیست که بگویند که تنها یک بانوی ورزشکار ایرانی در مسابقات شرکت کرد. اکنون فرزانه فصیحی و حمیده اسماعیل‌نژاد در آسیا مدعی هستند و به همین دلیل ما می‌خواستیم نفر سوم را با این دیدگاه به بازی‌ها اعزام کنیم که سمبل یک زن ورزشکار ایرانی است که این کار درستی نیست.

مربی رده‌های پایه دوومیدانی ادامه داد: اگر ستاد بازی‌ها یک سهمیه اضافه در بخش بانوان به ما داده و بخواهیم یک نفر دیگر را اعزام کنیم، اشتباه و دیدگاه غلطی است. با عملکردی که دختران سرعت ما داشتند این دو ورزشکار می‌توانند رقابت خیلی خوبی در بازی‌های آسیایی داشته باشند.

وی خاطرنشان کرد: فصیحی ورزشکار با تجربه‌ای است و تاکنون در مسابقات برون مرزی زیادی شرکت کرده است و اگر بخواهیم یک نفر دیگر را برای اعزام به بازی‌ها انتخاب کنیم و بگوییم که رکورد زده، بی‌انصافی است زیرا دیگران هم می‌گویند ما هم رکورد زدیم.

اعزام نفر سوم دو سرعت بانوان به هانگژو کار درستی نیست

ابراهیمی اضافه کرد: من سه دوره در بازی‌های آسیایی شرکت کردم و رقابت به اندازه‌ای سنگین است که باز هم نمی‌توانیم چیزی را پیش‌بینی کرد که آن ورزشکار جزو ۶ نفر برتر آسیا خواهد شد یا خیر. کاری به باز یا بسته بودن سایت بازی‌های آسیایی هانگژو ندارم و با دیدگاه فنی خودم به عنوان رئیس کمیته فنی مسابقات در این زمینه نظر می‌دهم. الان دختران ایرانی شناخته شده هستند و برای دیگر کشورها رقیب محسوب می‌شوند.

وی یادآور شد: اینکه دختران بیشتری عازم هانگژو شوند، خیلی خوب است اما وقتی تجربه حضور در مسابقات بین‌المللی را ندارد، نمی‌توانند به چنین بازی‌های مهمی اعزام شوند زیرا بازی‌های آسیایی میدان تجربه نیست بلکه المپیک آسیایی است. صلاح نیست که برای کسب تجربه نفر سوم لیگ به این بازی‌ها برود. اگر در دوران قدیم بود شرایط فرق می‌کرد اما الان دیدگاه‌ها تغییر کرده‌ و کشورها تصور نمی‌کنند که ما نفر سوم را برای ششم شدن در آسیا می‌فرستیم. زیرا آنها بهترین ورزشکار خود را راهی این رقابت‌ها خواهند کرد تا برای کشور خود امتیاز بگیرند.

رئیس کمیته فنی مسابقات گفت: در ایران همه رکورددار و مدعی هستند؛ اما وقتی به بازی‌ها می‌رویم به اندازه‌ای رقبا قدر هستند که نمی‌توانیم به راحتی نتیجه بگیریم. زمانی که ورزشکار بودم و در این بازی‌ها نتیجه نمی‌گرفتم، ناراحت می‌شدم. الان هم افشین داوری به عنوان سرپرست آمده و تا الان خوب سازماندهی کرده است. دختران دیگر هم مانند فصیحی این ظرفیت را دارند تا به اردوهای خارجی و مسابقات برون‌مرزی بروند و به رکوردهای خوبی برسند. نه آنکه منتظر باشند تا در رقابت‌های انتخابی شرکت کنند و در بازی‌ها ششم یا هفتم شوند. رقبای خارجی ما دنیا دیده هستند و زحمتی زیادی می‌کشند و دختران ما هم باید به این مرحله برسند تا گام در چنین آوردگاه مهمی بگذارند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha