۲۸ خرداد ۱۴۰۲، ۱۳:۴۵
کد خبرنگار: 3107
کد خبر: 85143933
T T
۲ نفر

برچسب‌ها

۶۲۱ دانش‌آموز خراسان‌شمالی به مرحله استانی جشنواره خوارزمی راه یافتند

بجنورد- ایرنا- مدیرکل آموزش و پرورش خراسان شمالی گفت: ۶۲۱ دانش آموز دختر و پسر استان در قالب ۲۵۵ تیم به مرحله استانی نهمین جشنواره نوجوان خوارزمی راه یافتند.

ابوالقاسم اکبری روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: این جشنواره از اسفندماه پارسال در محورهای ۱۳ گانه آغاز شد که در مجموع ۱۷ هزار و ۳۶۸ دانش‌آموز در مرحله مدرسه‌ای مشارکت کردند.

وی افزود: شهرستان بجنورد با هشت هزار و ۱۵۱ نفر بیشترین و شهرستان گرمه با ۳۷۲ نفر کمترین شرکت کننده را داراست.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان شمالی تصریح کرد: اردیبهشت ماه سالجاری داوری مرحله استانی این جشنواره آغاز شد که در نهایت ۶۲۱ دانش آموز به مرحله استانی راه یافتند و در تیرماه سالجاری آثار این تعداد، داوری و به مرحله کشوری ارسال می شود.

وی بیان کرد: این رویداد یک جشنواره علمی است که از سوی سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران و در سه بخش نوجوان، جوان و بین‌المللی هر ساله برگزار می‌شود و پس از برگزاری این جشنواره، یک سری تسهیلات به دانش آموزان برگزیده جشنواره پرداخته می شود.

جشنواره خوارزمی از سال ۱۳۶۶ به صورت بین‌المللی آغاز شد و سپس در سال ۱۳۶۸ با هدف جلب مشارکت، بخش دانش‌آموزی نیز به آن اضافه شد.

پس از آن با طی ۱۰ سال فعالیت در حوزه بین‌المللی اولین دوره این جشنواره در قالب جشنواره جوان خوارزمی در سطح ملی با مشارکت وزرات آموزش و پرورش آغاز شد. همچنین از سال ۹۳ بخش نوجوان خوارزمی نیز ویژه دانش‌آموزان متوسطه اول به جشنواره افزوده شد.

۱۸۹ هزار و ۸۳۶ دانش آموز خراسان شمالی در بیش از ۲ هزار باب آموزشگاه استان زیر نظر ۱۹ هزار نفر معلم تحصیل می کنند که از این تعداد ۱۰۸ هزار دانش آموز در مقطع ابتدایی و مابقی متوسطه است.

در مجموع ۴۸ درصد دانش آموزان استان را دختران تشکیل می دهند و ۳۸ درصد دانش آموزان در مناطق روستایی مشغول به تحصیل هستند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha