۱۴ تیر ۱۴۰۲، ۸:۰۵
کد خبرنگار: 3107
کد خبر: 85160368
T T
۲ نفر

برچسب‌ها

رقابت بیش از ۱۳ هزار داوطلب ورود به دانشگاه‌ها در خراسان‌شمالی آغاز شد

بجنورد- ایرنا- رقابت ۱۳ هزار و ۶۰۰ داوطلب آزمون سراسری دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی از صبح امروز (چهارشنبه) در خراسان شمالی آغاز شد که از این تعداد هشت هزار و ۳۴۶ نفر زن و مابقی مرد هستند.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان شمالی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: امسال کنکور سراسری در روزهای چهارشنبه و پنج‌شنبه در پنج رشته تحصیلی برگزار می شود.

ابوالقاسم اکبری افزود: ۴۱ درصد از داوطلبان این استان در کنکور علوم تجربی، ۳۸.۵ درصد در علوم انسانی و ۸.۲ درصد در علوم ریاضی و فنی، ۵.۳ درصد در کنکور هنر و ۶.۹ درصد در کنکور زبان‌های خارجی شرکت می کنند.

وی افزود: بیشترین داوطلب کنکور ۱۴۰۲ مربوط به شهرستان بجنورد با پنج هزار و ۸۷۸ نفر و کمترین داوطلب مربوط به شهرستان گرمه با ۳۴۱ نفر است.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان شمالی تصریح کرد: در نوبت اول کنکور سراسری هم ۱۸ هزار و ۴۷۲ داوطلب بایکدیگر رقابت کردند که از این تعداد ۱۱ هزار و ۲۳۵ نفر زن و مابقی مرد بودند.

اکبری بیان کرد: برای شرکت در جلسه آزمون همراه داشتن پرینت کارت شرکت در آزمون و همچنین اصل کارت ملی یا شناسنامه عکسدار و ارایه آن الزامی است.

نوبت دوم آزمون سراسری سال ۱۴۰۲ برای گروه‌های آزمایشی علوم انسانی، علوم ریاضی و فنی صبح ۱۴ تیرماه، گروه هنر بعدازظهر ۱۴ تیر، گروه علوم تجربی صبح ۱۵ تیر و گروه زبان در بعداز ظهر ۱۵ تیر برگزار می شود.

۱۸۹ هزار و ۸۳۶ دانش آموز خراسان شمالی در بیش از ۲ هزار باب آموزشگاه استان زیر نظر ۱۹ هزار نفر معلم تحصیل می کنند که از این تعداد ۱۰۸ هزار دانش آموز در مقطع ابتدایی و مابقی متوسطه است.

در مجموع ۴۸ درصد دانش آموزان استان را دختران تشکیل می دهند و ۳۶ درصد دانش آموزان در مناطق روستایی مشغول به تحصیل هستند.

خراسان شمالی با یک میلیون نفر در شمالشرق کشور واقع است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha