۲۸ خرداد ۱۴۰۲، ۱۳:۳۷
کد خبرنگار: 877
کد خبر: 85143995
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

احداث پل گرمی - بیله‌سوار نیازمند ۴۰۰ میلیارد ریال اعتبار است

اردبیل - ایرنا - مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل گفت: احداث کنارگذر در محل پل تخریب شده از سیل انجیرلوی گرمی مغان و احداث پل اصلی نیازمند ۴۰۰ میلیارد ریال اعتبار است.

به گزارش ایرنا ، کلیم‌الله وثوقی روز یکشنبه در حاشیه بازدید وزیر کشور از مناطق سیل‌زده در خصوص اقدامات در دست اجرا برای برقراری ارتباط از مسیر گرمی به بیله‌سوار اظهار کرد: احداث کنارگذر در محل پل تخریب شده ظرف یک هفته تا ۱۰ روز کنارگذر به اتمام می‌رسد.

وی افزود: علاوه بر این خرپای فلزی امروز از استان قزوین بارگیری و روز چهارشنبه در محل تخلیه خواهد شد و بین یک هفته تا ۱۰ روز زمان نیاز است که از طریق راه انحرافی ارتباط برقرار شود.

وی در خصوص سازه پل اصلی هم گفت: مشاور و پیمانکار اولیه برای اجرای این پروژه انتخاب شده و دوشنبه با پیمانکار به توافق نهایی خواهیم رسید که پروژه را آغاز کنند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل ادامه داد: در حال حاضر کار اجرایی پروژه در ۲ بخش گمانه‌زنی محل احداث پل (توسط آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک) و تخریب عرشه آغاز شده است.

احداث پل گرمی - بیله‌سوار نیازمند ۴۰۰ میلیارد ریال اعتبار است

وثوقی یادآورشد: برای سازه پل و راه ‌انحرافی حدود ۴۰۰ میلیارد ریال اعتبار مورد نیاز است.

وی با بیان اینکه ارتباط اولیه در مسیر گرمی - بیله‌سوار نهایتا طی ۱۰ روز از طریق کنارگذر برقرار خواهد شد، گفت: برای احداث خود پل اصلی ۴ تا ۶ ماه زمان نیاز است و با توجه به اینکه دهانه پل از ۲۰ متر به ۳۰ متر افزایش یافته است، باید تیرهای فلزی پیش‌ساخته سفارش شده در کارخانه ساخته شود.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل در عین حال افزود: در حال حاضر تردد راه‌های فرعی روستایی انجیرلو- تکانلو برقرار است و مسیر ترانزیت هم از طریق بیله‌سوار- پارس‌آباد - مشگین‌شهر برقرار شده است.

در جریان سیل هفته گذشته هفت نفر از اهالی شهرستان گرمی مغان جان باختند و تردد در مسیر گرمی - بیله‌سوار به‌دلیل آسیب دیدن پل اصلی انجیرلو غیرممکن شد.

طی هفته‌های جاری بارش‌های متعدد منجر به وقوع سیلاب در مناطق مختلف استان اردبیل شده و خسارت های سنگینی به همراه داشته است. در جریان سیل نهم و دهم خردادماه جاری هم مسیر گرمی _ بیله‌سوار برای ساعاتی مسدود شد. همچنین بر اثر تخریب تاسیسات آبرسانی آب شهر گرمی و تعدادی از روستاها برای نزدیک به یک هفته قطع شد.

وزیر کشور صبح روز یکشنبه در سفر به استان اردبیل در روستاهای سیل‌زده واقع در بخش‌های برزند و مرکزی شهرستان گرمی حضور یافت و ضمن صحبت با اهالی این روستا در جریان مشکلات آنها قرار گرفت.

احمد وحیدی همچنین از پل انجیرلو در جاده گرمی - بیله‌سوار که در سیل اخیر تخریب شده بازدید کرد و در جریان اقدامات دستگاه‌های مرتبط در خصوص این پل قرار گرفت.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha