۲۸ خرداد ۱۴۰۲، ۱۴:۵۷
کد خبرنگار: 2158
کد خبر: 85144160
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

لرستان با ۴۲۷ سفیر صلح و سازش رتبه اول کشور را دارد

۲۸ خرداد ۱۴۰۲، ۱۴:۵۷
کد خبر: 85144160
لرستان با ۴۲۷ سفیر صلح و سازش رتبه اول کشور را دارد

بروجرد - ایرنا - دبیرکل نهاد بین المللی صلح و سازش و عدالت اجتماعی کشور گفت: استان لرستان با ۴۲۷ سفیر صلح و سازش رتبه اول کشور را در ایجاد صلح و سازش در پرونده‌های قضایی را دارد.

به گزارش خبرنگار ایرنا فرهنگ آزاد اندیش یکشنبه در همایش سفیران صلح و سازش استان های لرستان، خوزستان و ایلام که در سالن اجتماعات اداره فرهنگ و ارشاد بروجرد برگزار شد، افزود: نهاد با اعتبار نامه دستگاه قضایی و وزارت کشور در سال ۹۸ شروع به کار کرد و از خوزستان و سپس ایلام و لرستان کار را آغاز کردیم.
وی اظهار کرد: لرستان در ارزیابی کشوری نهاد بین المللی صلح و سازش مقام اول را دارد و دلیل آن رشد ۵۰ درصدی صلح و سازش در بروجرد و لرستان است.
دبیرکل نهاد بین المللی صلح و سازش و عدالت اجتماعی کشور بیان کرد: نهاد صلح و سازش بازوی سمت راست دستگاه قضا است، پرونده‌ها قبل از ورود به قوه قضاییه توسط نهاد به صلح و سازش ختم می‌شود.
آزاد اندیش اضافه کرد: یکی از برنامه‌های نهاد، دوره‌های آموزش ابتدایی حقوقی و قضایی برای سفیران صلح و سازش برگزار است تا بتوانند بهتر به صلح و سازش کمک کنند.
وی با اشاره به نقش ریش سفیدان در ایجاد صلح و سازش ادامه داد: کاری که ریش سفیدان در یک جمع چند ساعته برای ایجاد صلح و سازش انجام می‌دهند ممکن است مدت‌ها در دستگاه قضایی مراحل اداری را طی کند.
وی بیان کرد: هدف اصلی جذب حقوق دانان و بازنشستگان دادگستری و همراهی آنان با سفیران صلح و سازش است.

دبیرکل نهاد بین المللی صلح و سازش و عدالت اجتماعی کشور گفت: مسوولان دادگستری لرستان از نظرات سفیران صلح و سازش استفاده کنند، فرصتی به سفیران صلح و سازش داده شود تا در صورت صدور حکم کار خود را به اتمام برسانند.
آزاد اندیش افزود: برنامه جدیدی در موضوع صلح و سازش داریم که ائمه جماعات را وارد خواهیم کرد تا مساجد نیز در این موضوع وارد شوند.
وی اظهار کرد: سفیران صلح و سازش در ادیان و مذاهب مختلف نیز تشکیل می‌شود تا اختلافات در ادیان نیز به صلح و سازش برسد.
دبیر نهاد صلح و سازش استان تهران نیز در این همایش گفت: فرهنگ جلوگیری از نزاع و اختلافات را نهادینه کنیم هزینه‌ها و تبعات نزاع بیشر از پیشگیری است.
عبداله زمانی افزود: باید ریشه یابی داشته باشیم در گذشته همه اقوام ایرانی در کنار یکدیگر زندگی آرامی را در صلح و سازش داشته اند.
وی اظهار کرد: اقوام ایرانی سفیران صلح و سازش هستند، باید این فرهنگ به نسل های آینده و نسل جوان و نوجوان منتقل شود.

فرمانده قرارگاه جهادی شهید سلیمانی و گام دوم انقلاب استان خوزستان گفت: دشمنان ا جنگ ترکیبی فرهنگی، نظامی، اقتصادی علیه نظام و انقلاب هماهنگ شده اند.

حجت الاسلام والمسلمین سید میر شفیعی افزود: اهمیت خانواده از دیدگاه پیامبر بنای اولیه اجتماع است، تاثیر محیط و نحوه پرورش انسان بسیار اهمیت دارد.
وی اظهار داشت: مسلمانان باید همواره به فکر دیگر مسلمانان باشند، نباید نسبت به برادر دینی خود بی تفاوت باشیم.
فرمانده قرارگاه جهادی شهید سلیمانی و گام دوم انقلاب استان خوزستان گفت: کسانی می توانند پرچم اسلام را حمل کنند که اهل بصیرت و صبر باشند، بصیرتی که عمارگونه باشد، بی خردی خواص باعث می شود که حضرت علی(ع) حکمیت را بپذیرد، پیچ تاریخی در این دوره اتفاق افتاد.
حجت الاسلام والمسلمین میر شفیعی افزود: امروز در جنگ ترکیبی که نقشه استکبار است در جریان ناکامی و شکست دشمن در دوره های گذشته است.
وی اظهار داشت: بروجرد شهر حماسه ها و شهر فرزانگان است، لرستان سر تعظیم در برابر طاغوت پایین نیاورد، جنگ ترکیبی دشمن نتیجه انسجام استکبار علیه انقلاب اسلامی ایران است.
وی بیان کرد: امروز باید به فکر باشیم و با هم نوع گرایی مشکلات جامعه را حل و فصل کنیم، در گام دوم انقلاب جوان گرایی مد نظر است و باید میدان را به جوانان بدهیم.

فرمانده قرارگاه جهادی شهید سلیمانی و گام دوم انقلاب استان خوزستان گفت: باید صلح و سازش که بروجرد سردار صلح و سازش ایران شده است در سراسر کشور الگو شود و ترویج داده شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا همایش سفیران صلح و سازش با حضور سفیران صلح و سازش استان های لرستان، خوزستان و ایلام در بروجرد برگزار شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha