۳۲ هزار تن کود یارانه‌ای محصولات الگوی کشت در چهارمحال و بختیاری اختصاص یافت

شهرکرد -ایرنا- مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی چهارمحال و بختیاری از تخصیص کودهای یارانه‌ای در چهارچوب الگوی کشت در استان خبر داد و گفت: امسال ۳۲هزار و ۶۰ تن کود یارنه‌ای برای مصرف محصولات الگوی کشت استان تخصیص داده شد.

محسن مهدوی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: تمام محصولات کشاورزی زراعی و باغی که در سامانه پایش مواد کودی سال زراعی جاری مطابق با الگوی کشت استان بارگذاری شده‌اند، مطابق با الگوی کشت شامل تخصیص کودهای یارانه‌ای ازته، فسفاته و پتاسه هستند.

وی گفت: انتخاب الگوی کشت از اصلی‌ترین عوامل افزایش بهره‌بری تولید در محصولات کشاورزی محسوب می‌شود و تخصیص بهینه اراضی و محصولات مناسب کشت هر منطقه است.

مهدوی اظهار داشت: جلوگیری از مصرف بی‌رویه نهاده‌ها با توجه به منابع موجود، قیمت محصولات، هزینه تولید، عملکرد محصول کشاورزی، رشد درآمد کشاورزان و نیز بهینه مصرف کردن کودهای شیمیایی برای بهره‌برداران و کشاورزان از اهداف اجرای این طرح است.

به گزارش ایرنا، هم‌اکنون ۴۰ کارگزاری و ۱۳ انبار فرعی زیر مجموعه شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان فعال است که فعالان این مراکز کودشیمیایی مورد نیاز کشاورزان را با قیمت مصوب و براساس حواله الکترونیکی صادر شده از مرکز خدمات جهادکشاورزی به کشاورز تحویل می‌دهند.

چهارمحال و بختیاری دارای ۶۷هزار بهره‌بردار کشاورزی است که سالانه ۱.۵میلیون تن محصولات کشاورزی در استان تولید می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha