۲۹ خرداد ۱۴۰۲، ۱۰:۴۲
کد خبرنگار: 1357
کد خبر: 85144819
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

نامزد ریاست پلیس رژیم صهیونیستی بر سرکوب اعتراضات تاکید کرد

تهران-ایرنا- نامزد ریاست پلیس رژیم صهیونیستی بر پیروی از سیاست های وزیر تندرو امنیت داخلی این رژیم برای سرکوب معترضان به لایحه جنجالی «تغییرات قضایی» این رژیم تاکید کرد.

به گزارش امروز (دوشنبه) ایرنا، «یورام زوفر» نامزد ریاست پلیس رژیم صهیونیستی در مصاحبه با کانال ۱۲ تلویزیون این رژیم اعلام کرد که سیاست سخت‌گیرانه «ایتامار بن گویر» وزیر امنیت داخلی برای سرکوب معترضان به سیاست های کابینه حاکم را اجرایی خواهد کرد.

وی افزود: در صورتی که من رئیس پلیس اسراییل شوم دیگر معترضان نخواهند توانست جاده ها را بندند.

این مقام صهیونیست درباره سرکوب معترضانی که جاده های اطراف خانه «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی را مسدود کرده بودند، گفت: برخورد با معترضان نیازمند استفاده از زور و قاطعیت است.

زوفر درباره دستور وی برای بازداشت معترضان نیز گفت: هرکس به یک افسر اسرائیلی توهین یا حمله کند فقط به این افسر یا من به عنوان فرمانده وی توهین نکرده بلکه به همه توهین کرده و باید بازداشت و مجازات شود.

وی با انتقاد از «کوبی شباتی» فرمانده کنونی پلیس رژیم صهیونیستی گفت: چرا باید اجازه می دادیم معترضان هشت ماه به اعترضات خسارت‌آمیز خود ادامه دهند.

نامزد ریاست پلیس رژیم صهیونیستی در مورد اینکه آیا خواهد توانست به ایتامار بن گویر وزیر امنیت داخلی «نه» بگوید، نیز گفت: چرا باید «نه» بگویم.

روز گذشته، دیوان عالی رژیم صهیونیستی با لایحه کابینه برای افزایش اختیارات وزیر امنیت داخلی این رژیم در حوزه پلیس مخالفت کرد.

روز پنج شنبه، رسانه های رژیم صهیونیستی از تصمیم بن گویر برای تمدید نکردن حکم سالانه شباتی خبر داده بودند.

به گزارش ایرنا، روی کار آمدن کابینه راست‌گرای نتانیاهو، گسست در سرزمین‌های اشغالی را تشدید کرده است، به طوری که بسیاری از کارشناسان و مقامات صهیونیست درباره وقوع جنگ داخلی و فروپاشی درونی رژیم صهیونیستی هشدار داده‌اند.

با وجود گذشت چند ماه از روی کار آمدن کابینه نتانیاهو در فلسطین اشغالی، ده‌ها هزار نفر از ساکنان سرزمین‌های اشغالی در بیست و سومین هفته متوالی علیه طرح کابینه نتانیاهو برای انجام تغییرات قضایی تظاهرات کردند.

این تظاهرات در حالی است که مقام‌های رژیم صهیونیستی می‌گویند که لایحه تغییرات قضایی را مسکوت گذاشته‌اند و در حال مذاکره با مخالفان برای رسیدن به مصالحه هستند.

مسکوت ماندن لایحه تغییرات قضایی از سوی کابینه حاکم بر رژیم صهیونیستی تاحدی آتش ناآرامی‌ها را کاهش داده بود، اما تاکید مجدد نتانیاهو برای از سرگیری مذاکرات در این باره بعد از تصویب بودجه، آتش ناآرامی‌ها را بار دیگر برافروخت.

در پی شکل‌گیری بحران گسترده سیاسی در درون رژیم صهیونیستی و به نتیجه نرسیدن مذاکرات بین ائتلاف حاکم و مخالفان، اسحاق هرتزوگ رئیس رژیم صهیونیستی گفت که اگر بین آنها توافق نشود، اوضاع بسیار خطرناک خواهد شد.

هرتزوگ تا پیش از این چندین بار از شکاف و بحران عمیق داخلی رژیم صهیونیستی بر سر تصمیمات کابینه نتانیاهو ابراز نگرانی کرده و حتی درباره بروز جنگ داخلی در بین صهیونیست‌ها هشدار داده است.

ائتلاف مخالفان در کنست رژیم صهیونیستی معتقدند هدف نتانیاهو تضعیف دستگاه قضایی و جلوگیری از محاکمه خود به خاطر سه پرونده فساد مالی و رشوه‌خواری است و این اقدامات رژیم صهیونیستی را به سمت درگیری و جنگ داخلی و فروپاشی تدریجی سوق خواهد داد.

لایحه تغییرات قضایی موجب سیطره ائتلاف حاکم بر کمیته تعیین قضات و کاهش اختیارات دیوان عالی است که بالاترین مقام قضایی در رژیم صهیونیستی به شمار می‌آید.

مخالفان نتانیاهو علاوه بر اعتراض به لایحه تغییرات قضایی، به بودجه نیز اعتراض دارند و معتقدند که این بودجه در جهت کمک به هم حزبی‌های نتانیاهو و احزاب تندروی ارتدوکس تنظیم شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha