حمایت و فهم مشترک؛ درد و درمان جذب سرمایه‌گذار در مازندران

ساری - ایرنا - کاغذبازی‌ اداری، زمان‌بر شدن اعطای مجوز و نبود ادبیات و اخلاق حرفه‌ای در برخی از دستگاه‌های اجرایی در سال‌های گذشته از دلایل بی‌رغبتی فعالان اقتصادی برای اجرای طرح‌های سرمایه گذاری در مازندران بوده که با اراده دولت و راه اندازی پنجره واحد حمایت از بخش خصوصی این معضل اساسی در حال برچیده شدن است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، "اخلاق و ادبیات کارکنان دستگاه‌های اجرایی استان برای جذب سرمایه‌گذار حرفه‌ای نیست و باید هرچه سریع‌تر با راه‌اندازی پنجره واحد سرمایه‌گذاری، موانع ورود بخش خصوصی برای اجرای طرح‌های مهم اقتصادی در استان برچیده شود. "
مطلب بالا بخشی از سخنان سیدمحمود حسینی‌پور استاندار مازندران در نشست مرکز خدمات سرمایه‌گذاری خارجی استان است که وی علاوه بر اصلاح برخی رویکردهای اداری برای جذب سرمایه گذار خواستار راه اندازی پنجره واحد حمایت از بخش خصوصی برای رفع موانع و کاغذبازی‌های اداری در دستگاه‌های اجرایی این دیار شد.
"مقام عالی دولت در ادامه می افزاید: مازندران در جذب سرمایه گذار خارجی و داخلی برای توسعه اقتصادی استان دچار عقب ماندگی تاریخی است. مازندران در جذب سرمایه گذار به نسبت استان های دیگر در ادوار گذشته ضعیف عمل کرده که باید این نقص هرچه سریع تر برطرف شود. برای توسعه اقتصادی استان نباید تنها به اعتبارات دولتی بسنده کنیم؛ تنها راه توسعه اقتصادی این دیار حمایت از سرمایه گذاران است. باید بخش خصوصی برای جذب سرمایه گذار در استان وارد میدان شود چراکه سیستم دولتی برای تحقق این امر در سال های گذشته موفق عمل نکرده است
. "

در این پیوند معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری مازندران معتقد است راه اندازی پنجره واحد سرمایه‌گذاری در استان بسیاری از مشکلات در جذب فعالان اقتصادی را برطرف خواهد کرد.

حمایت و فهم مشترک؛ درد و درمان جذب سرمایه‌گذار در مازندران

امید محبی افزود: سامانه پنجره واحد صدور مجوزهای سرمایه گذاری که با تدبیر استاندار مازندران عملیاتی شده، ظرفیتی بزرگ برای این استان است تا کارها با سرعت و سهولت بیشتری انجام شود.
وی با عنوان اینکه پنجره واحد صدور مجوزها و استعلام های دستگاه های اجرایی استان با ۲ نوع کارکرد در آینده ای نزدیک در این استان راه اندازی خواهد شد، خاطرنشان کرد: همسو با راه اندازی این سامانه، ۶۰ مدیر دستگاه اجرایی استان آموزش مرتبط را فرا گرفتند و مقرر شد در ۲ هفته آینده این سامانه به طور آزمایشی راه اندازی شود و پس از کسب موفقیت، این طرح در سراسر استان عملیاتی و اجرا خواهد شد.
معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری مازندران با بیان اینکه تمام فرآیندها از صدور مجوز سرمایه گذاری گرفته تا نحوه رسیدگی به طرح ها در این سامانه انجام خواهد شد، گفت: پس از اجرای موفقیت آمیز این سامانه در استان، با الگوبرداری از آن به عنوان نمونه در سایر مناطق کشور نیز استفاده خواهد شد.

حمایت و فهم مشترک؛ درد و درمان جذب سرمایه‌گذار در مازندران

معاون استانداری مازندران با عنوان اینکه این سامانه به گونه ای طراحی شده است که براساس نیاز و توانمندی های موجود و همچنین نسبت به گزارش گیری و شناسایی موانع اقدام خواهد شد، گفت که در این پنجره واحد، سامانه استعلام بین دستگاهی بطور کامل آماده است و با بهره برداری از آن دیگر نیاز به مراجعه سرمایه گذار به دستگاه اجرایی مرتبط نیست و حتی در محل کار و واحد مسکونی خود نیز می تواند تمام کارهای مربوط به دریافت مجوز را پیگیری و رصد کند.
محبی افزود: این سامانه به دستگاه های استعلام دهنده و استعلام گیرنده تجهیز است و در آینده تمام شهرستان های استان مازندران را زیرپوشش قرار خواهد داد.

حمایت و فهم مشترک؛ درد و درمان جذب سرمایه‌گذار در مازندران

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha