۴ تیر ۱۴۰۲، ۱۰:۵۶
کد خبرنگار: 5428
کد خبر: 85144991
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

استعدادهای شطرنج در قزوین کم نظیرند

۴ تیر ۱۴۰۲، ۱۰:۵۶
کد خبر: 85144991
استعدادهای شطرنج در قزوین کم نظیرند

قزوین - ایرنا - رییس هیات شطرنج قزوین با اشاره به پرورش استعدادهای کم نظیر این رشته ورزشی در استان، گفت: کسب عنوان های مهم و مختلف شطرنج بازان قزوینی در میادین داخلی و بین المللی طی سال های گذشته بیانگر این موضوع است.

فاطمه افشار روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، اظهار کرد: قهرمانی ملیکا محمدی شطرنج باز ۱۳ ساله قزوینی و ثبت رکورد تاریخی قهرمانی بانوان کشور در این سن، تنها یکی از نمونه های بارز موفقیت شطرنج بازان استان است.

وی ادامه داد: رضا مهدوی، استاد فیده شطرنج، از دیگر استعدادهای این استان به شمار می رود و در کنار این ورزشکاران می توان به بهزاد سلیمیان، ملیکا رحمانی، سارا داوری، امیرحسین شرفی و یوسف مردعلی که از استعدادهای دیگر این رشته ورزشی در قزوین هستند نیز اشاره کرد.

وی با اشاره به اینکه خوشبختانه روند رو به رشد شطرنج قزوین نسبت به سال های گذشته از روند رو به رشدی برخوردار است، تصریح کرد: در این راستا برگزاری کارگاه و دوره های آموزشی رایگان با حضور اساتید خوب کشوری جهت آماده سازی بازیکنان استان در رقابت های رده سنی مختلف کشور تاثیر مهمی در پرورش استعدادهای این رشته داشته است.

وی با بیان اینکه مسوولان، مربیان، مدرسان و داوران هیات شطرنج استان قزوین درصدد تلاش و توسعه این رشته ورزشی هستند، یادآور شد: در همین راستا برگزاری مسابقات هفتگی و ماهانه در سطح شهرستان ها و برگزاری رقابت قهرمانی استان را در برنامه سالانه هیات قرار داده ایم و با ایجاد مدارس شطرنج در شهرهای استان قزوین نیز توانسته ایم تا حد زیادی به توسعه و پیشرفت این رشته ورزشی کمک کنیم.

رییس هیات شطرنج استان قزوین ادامه داد: حضور شطرنج بازان قزوین در رقابت های خارج از استان و کشوری همواره با کسب مدال های رنگارنگ همراه بوده تا جایی که ملیکا محمدی در بخش بلیتس و رپید به عنوان نماینده ایران در رقابت های قهرمانی بانوان آسیا در قزاقستان و آسیایی چین و علیرضا قورچی بیگی در مسابقات پاراآسیایی چین حضور داشتند و همچنین به کسب عنوان نامزدی بانوان در رقابت های غرب آسیا توسط ملیکا رحمانی نیز می توان اشاره کرد.

افشار در حوزه ساماندهی شطرنج بازان قزوینی نیز تاکید کرد: هم اکنون ۲۴۸ شطرنج باز بیمه شده در سطح استان فعالیت می کنند که این میزان نسبت به سال های گذشته افزایش چشمگیری یافته و در تلاش هستیم تا با افزایش ورزشکاران بیمه شده خود، علاقه مندان بیشتری را به این رشته مهیج جذب کنیم.

وی یادآور شد: قزوین همچنین در خرداد ماه گذشته در رقابت های "نوابگان دوازدهم" و "فیل برند" نیز حضور داشت که در مسابقات "نوابگان دوازدهم" موفق شد عنوان قهرمانی را با حضور بهزاد سلیمیان کسب کند.

رییس هیات شطرنج استان قزوین با اشاره به اینکه در سمینار داوری فیده که به صورت آنلاین و از سوی فدراسیون شطرنج برگزار گردید، الهام توکلی پسند از قزوین موفق به اخذ مدرک رسمی فدراسیون جهانی شطرنج شود، افزود: استان قزوین در حال حاضر دارای ۲ داور بین المللی و یک داور فیده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha