دیپلمات روس: شبکه خرابکاران اوکراینی در روسیه هیچ تفاوتی با داعش ندارد

تهران-ایرنا- یک مقام وزارت امور خارجه مسکو اعلام کرد که شبکه مامور به عملیات خرابکارانه علیه اهدافی در روسیه که توسط اوکراین تشکیل شده است، هیچ فرقی با گروه تروریستی داعش ندارد.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا، شبکه خبری «سی‌ ان ان» پیشتر گزارش کرد که کی‌یف شبکه‌ای را در روسیه مامور به انجام عملیات خرابکارانه از جمله اقداماتی با استفاده از پهپادها کرده است.

الکسی پولیشچوک مدیر بخش دوم کشورهای مستقل مشترک المنافع در وزارت خارجه روسیه در مصاحبه با خبرگزاری «تاس» گفت: اگر شبکه گزارش شده توسط «سی‌ ان ان» وجود داشته باشد، این یک شبکه تروریستی شبیه داعش یا هر گروهی از این قبیل که جامعه بین المللی فعالانه علیه آن مبارزه کرده، است.

این دیپلمات ارشد روس تصریح کرد: در غیر این صورت، یا آمریکا فاجعه ۱۱ سپتامبر ۲۰۰۱ را فراموش کرده یا شاهد جلوه ای دیگر از سیاست کوته‌ بینانه از استانداردهای دوگانه هستیم.

پهپادهای اوکراینی صبح روز ۳۰ مه (۹ خرداد) به مسکو پایتخت روسیه حمله کردند.

بر اساس بیانیه وزارت دفاع روسیه، کی‌یف در این حمله از هشت هواپیمای بدون سرنشین استفاده کرد که از این تعداد پنج فروند پهپاد سرنگون و سه فروند دیگر توسط توسط ابزارهای جنگی الکترونیکی از اهداف مورد نظر منحرف شدند.

به دنبال این حادثه، دو نفر در مسکو مجروح شدند و تعدادی از ساختمان‌ها آسیب دیدند.

پیشتر و در تاریخ سوم مه (۱۳ اردیبهشت) نیز مسکو از تلاش اوکراین برای حمله پهپادی به کاخ کرملین محل اقامت ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه و خنثی کردن آن خبر داده بود.

پس از حمله ناموفق به کاخ ریاست‌جمهوری روسیه، پرواز هواپیماهای بدون سرنشین در آسمان پایتخت و چند منطقه دیگر این کشور ممنوع شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha