گمرکات شیراز تخصصی شدند

شیراز - ایرنا - مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری فارس گفت: منطقه ویژه اقتصادی و فرودگاه شیراز به عنوان گمرک تخصصی ترخیص ماشین آلات راه‌سازی نو و مستعمل، بذر و نهال، طلا و جواهر و فلزات گرانبها تعیین شد.

به گزارش روشنبه روابط عمومی استانداری فارس به نقل از مرتضی شریفی؛ گسترش فعالیت های گمرکی از مصوبات میز توسعه صنایع دستی بود که موضوع از طریق وزارت امور اقتصادی و دارایی پیگیری و محقق شد.

وی در ادامه گفت : برگزاری نمایشگاه آثار فاخر صنایع دستی استان به مناسبت هفته صنایع دستی و شرکت در چندین نمایشگاه بین المللی مرتبط با حوزه صنایع دستی و هنرهای سنتی از دستاوردهای میز توسعه صادرات صنایع دستی استان محسوب می شود.

شریفی یادآور شد:در راستای ایجاد و توسعه بازارهای هدف صادراتی در حوزه صنایع دستی و هنرهای سنتی، میز توسعه صادرات صنایع دستی در استان تشکیل و با توجه به لزوم تفویض اختیارات به بخش خصوصی، دبیرخانه میز به نخستین خانه صنایع دستی شیراز واگذار شد.

مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری فارس اضافه کرد : حضور دبیرخانه میز توسعه صادرات صنایع دستی در چندین نمایشگاه ملی و تخصصی مرتبط از جمله دوازدهمین نمایشگاه گردشگری پارس، هتل‌داری و تجهیزات وابسته و سیزدهمین نمایشگاه بین المللی تخصصی صنایع دستی، همچنین نمایشگاه تخصصی طلا، جواهر، نقره وگوهرسنگ‌ها و نمایشگاه بین المللی صنایع دستی تهران در سال گذشته و پنجمین نمایشگاه بین المللی توانمندی های صادراتی جمهوری اسلامی ایران (ایران اکسپو) در اردیبهشت ماه امسال در تهران از دستاوردهای دیگر این میز محسوب می شود.

وی اظهار کرد: حضور در این رویدادها معرفی ظرفیت‌های استان در حوزه صنایع دستی و هنرهای سنتی بسیار موثر بود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha