رییس اتاق بازرگانی فارس: صدور بخشنامه‌های متعدد روند صادرات را دچار مشکل کرده است

شیراز- ایرنا- رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی فارس گفت: صدور بخشنامه های متعدد و خلق الساعه سبب شده که امروز کار صادرات و تجارت خارجی به سختی پیش رود.

به گزارش دریافتی دوشنبه ایرنا از روابط عمومی اتاق بازرگانی فارس، محمد صادق حمیدیان در دیدار با مدیرکل گمرکات فارس افزود: صدور بخشنامه های متعدد و خلق الساعه سبب شده که امروز کار صادرات و تجارت خارجی به سختی پیش رود و در این میان هم اتاق بازرگانی و هم گمرک استان نیز همانند صادر کنندگان دچار مشکلات بسیاری شده‌اند.

وی ادامه داد: گمرک از جمله بخش‌هایی است که همواره به عنوان یک دستگاه حاکمیتی نظارتی توانسته در مبادلات کالا و خدمات با سایر کشورها ایفای نقش کند.

رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی فارس، تعیین ارزش‌های پایه صادراتی در برخی از محصولات صادراتی، تعدد سامانه‌ها و روش‌های ارزش گذاری کالاهای وارداتی و صادراتی، عدم اطلاع‌ رسانی شفاف در مورد بخشنامه‌ها و محدودیت‌ها و عوارض و بوروکراسی و نگاه‌های سلیقه‌ای در حوزه ترخیص کالا را از جمله مشکلات صادر کنندگان استان در حوزه گمرک برشمرد.

حمیدیان افزود: عدم تطابق استانداردهای گمرک با استانداردهای جهانی و طولانی شدن فرایند ترخیص کالا، مشکلات سیستمی و شبکه‌های ارتباطی بین گمرک، سیستم بانکی و سازمان توسعه تجارت آن هم‌ در شرایط تحریم های ظالمانه از دیگر مشکلات صادر کنندگان این استان است.

وی ادامه داد: هرچند معتقدیم بسیاری از این مشکلات ملی است اما با ارتقای سطح تعامل در استان و با نگاه راهگشا می‌توان در جهت توسعه صادرات غیر نفتی گام های مثبتی برداشت.

رییس اتاق بازرگانی فارس: صدور بخشنامه‌های متعدد روند صادرات را دچار مشکل کرده است

لزوم اصلاح برخی فرایندهای صادرات و واردات

مدیرکل گمرکات استان فارس هم، تسهیل گری حوزه صادرات و واردات را از جمله وظایف این مجموعه دانست و گفت: معقتدیم در این زمینه و در برخی بخش‌ها نیاز به اصلاح داریم.

ایوب زارعی افزود: می کوشیم با برقراری ارتباط نزدیک و مستمر با فعالان اقتصادی و اتاق بازرگانی فارس در هموار کردن مسیر صادرات کالاهای استان اقدام موثری انجام دهیم.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha