۲۹ خرداد ۱۴۰۲، ۲۰:۴۸
کد خبرنگار: 5368
کد خبر: 85145529
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

جهاد اسلامی: مقاومت به مبارزه تا آزادسازی فلسطین ادامه خواهد داد

تهران-ایرنا- جنبش‌ جهاد اسلامی درپی مقاومت دلیرانه مبارزان فلسطینی در مقابل تجاوز نظامیان رژیم صهیونیستی به شهر جنین در کرانه باختری تاکید کرد که مقاومت به این مبارزه تا زمان آزادسازی کل فلسطین از دست صهیونیست‌ها ادامه خواهد داد.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا از خبرگزاری شهاب، «خضر حبیب» از رهبران جنبش جهاد اسلامی فلسطین در این باره اظهار داشت: درود بر جنین و مردمش و مقاومتش و گردانش که امروز چهره صهیونیست ها را خدشه‌دار کردند، دشمن می خواست وارد اردوگاه جنین شود، اما نمی دانست که ورود آن با خروجش متفاوت خواهد بود. مجاهدان ما در کمین آنها بودند و ضرباتی بر آنها وارد کردند تا دشمن مشغول جمع آوری تلفات و کمک به مجروحان خود شود.

وی گفت: ملت فلسطین به دلیل اعتماد به وعده الهی مبنی بر پیروزی و توانمندی، به جهاد خود ادامه خواهند داد و پرچم سفید نشانه تسلیم را بلند نخواهند کرد.

خضر حبیب ادامه داد: رزمندگان مقاومت ما با سینه برهنه، با ابزار ساده و مواد منفجره محلی خود می‌جنگند و با وجود محاصره مردم ما مانند فلسطینیان غزه، غیرممکن‌ها را ممکن می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: مقاومت به توسعه تسلیحات خود در همه مناطق ادامه خواهد داد.

در همین حال، «خمیس الهیثم» دیگر رهبر جنبش جهاد اسلامی نیز در این باره تاکید کرد: نبرد «توانایی آزادگان»، توسعه نبرد «انتقام آزادگان» است که توسط گردان‌های قدس در غزه انجام شد.

وی گفت: با شهادت فرماندهان و رزمندگان، پرچم مقاومت به زمین نمی‌افتد و خون شهدا انگیزه‌ای برای ادامه راه خواهد بود.

الهیثم همچنین خاطرنشان کرد: رژیم اشغالگر به هیچ وجه نمی‌تواند به مقاومت ملت فلسطین خاتمه دهد و نمی‌تواند ایمان را از دل فرزندان جهاد اسلامی خارج کند.

این رهبر جنبش جهاد اسلامی ادامه داد: دلاوری‌های امروز رزمندگان گردان‌های قدس در جنین، گوشه‌ای از قدرت آن بود و اقدام آن در آینده بزرگ‌تر خواهد بود.

وی همچنین تاکید کرد: ملت فلسطین در کرانه باختری باید از مقاومت حمایت و از مبارزان مقاومت در برابر جاسوسان و عوامل رژیم اشغالگر محافظت کنند. تشکیلات خودگردان فلسطین نیز باید در کنار مقاومت بایستد و هرگونه هماهنگی امنیتی با رژیم اسرائیل را متوقف کند.

نظامیان رژیم صهیونیستی صبح امروز به اردوگاه جنین یورش بردند که با مقاومت شدید مبارزان فلسطینی روبرو شدند.

گردان جنین وابسته به سرایا القدس شاخه نظامی جنبش جهاد اسلامی فلسطین اعلام کرد که مبارزان این گردان توانستند نیروها و خودروهای نظامی رژیم صهیونیستی را آماج تیراندازی قرار داده و در چند محور در مسیر آنها بمب منفجر کنند که باعث تلفات در بین نظامیان صهیونیست شد.

منابع رژیم صهیونیستی نیز گفتند که دست کم هفت نظامی صهیونیست در درگیری با مبارزان فلسطینی زخمی شده اند. ارتش رژیم صهیونیستی در پی شدت درگیری های روی داده بالگردهای آپاچی خود را به آسمان جنین ارسال کرد.

تحلیلگر روزنامه صهیونیستی «معاریو» امروز نسبت به پیشرفت بمب های مبارزان فلسطینی ابراز نگرانی کرد و گفت که بمب های بکار رفته در اردوگاه جنین در کرانه باختری رود اردن آنها را به یاد بمب های حزب الله در جنوب لبنان می اندازد که علیه نظامیان و خودروهای ارتش اسراییل (رژیم صهیونیستی) بکار گرفته شد.

عضو کمیته امور دفاعی و خارجی کنست (پارلمان) رژیم صهیونیستی گفت: کرانه باختری، از نظر تعداد و شدت حملات علیه نظامیان اسراییل، شبیه جنوب لبنان شده است.

همزمان وزارت بهداشت فلسطین اعلام کرد که پنج شهروند فلسطینی در جریان یورش صهیونیست‌ها به اردوگاه جنین شهید و ۹۱ نفر دیگر زخمی شدند.

شرایط این روزهای سرزمین‌های اشغالی و بطور خاص در کرانه باختری بسیار ویژه است و رزمندگان فلسطینی با هر وسیله‌ای پاسخ جنایات بی شمار صهیونیست‌ها را می‌دهند و همین امر شرایط ویژه‌ای را برای صهیونیست‌های غاصب رقم زده است.

تا پیش از این صهیونیست‌ها فقط در جنوب سرزمین‌های اشغالی و در منطقه غزه با فلسطینی‌ها درگیر بودند ولی هم اکنون کرانه باختری در شرق فلسطین به دلیل مسلح شدن جوانان آن به کمینگاهی برای صهیونیست‌ها تبدیل شده و خواب راحت را از چشمان آنها گرفته است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha