۲۹ خرداد ۱۴۰۲، ۲۱:۵۳
کد خبرنگار: 815
کد خبر: 85145586
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

ابراز نگرانی شدید دبیرکل سازمان ملل از جنایت جدید رژیم صهیونیستی در جنین

نیویورک – ایرنا- آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل از جنایت جدید رژیم صهیونیستی و حمله وحشیانه نظامیان این رژیم به اردوگاه جنین به شدت ابراز نگرانی کرد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، فرحان حق معاون سخنگوی سازمان ملل روز دوشنبه به وقت محلی در جمع خبرنگاران در خصوص حمله وحشیانه رژیم صهیونیستی به اردوگاه جنین گفت: دبیرکل سازمان ملل نظر مشابهی با تور ونسلند نماینده ویژه خود ( در امور خاورمیانه) دارد. او از وقایع امروز در جنین پس از حمله نیروهای امنیتی اسرائیل که منجر به کشته شدن ۵ فلسطینی از جمله یک کودک و مجروح شدن ۶۰ فلسطینی دیگر و زخمی شدن ۵ نیروی امنیتی اسرائیل شده، به شدت نگران است.

فرحان حق افزود: این افزایش درگیری ها خطر گسترش بحران مرگبار را در منطقه دارد. تمام طرف ها باید از اقداماتی که تشدید تنش ها را به دنبال دارد، خودداری کنند و اقدامات لازم را برای ورود مجدد به گفتگوی سیاسی انجام دهند.

معاون سخنگوی سازمان ملل اضافه کرد: دبیرکل سازمان ملل به صورت مداوم با رهبران مختلف در خصوص این مسائل صحبت می کند.

فرحان حق ادامه داد: ما اعلام کرده ایم که شهرک سازی اسرائیل در سرزمین های فلسطین غیرقانونی است و قوانین بین المللی را نقض می کند. ما در حال همکاری با تمام شرکای خود برای اطمینان از انجام تعهدات توسط اسرائیل هستیم.

نظامیان رژیم صهیونیستی صبح امروز به اردوگاه جنین یورش بردند که با مقاومت شدید مبارزان فلسطینی روبرو شدند.

گردان جنین وابسته به سرایا القدس شاخه نظامی جنبش جهاد اسلامی فلسطین اعلام کرد که مبارزان این گردان توانستند نیروها و خودروهای نظامی رژیم صهیونیستی را آماج تیراندازی قرار داده و در چند محور در مسیر آنها بمب منفجر کنند که باعث تلفات در بین نظامیان صهیونیست شد.

منابع رژیم صهیونیستی اعلام کردند که دستکم هفت نظامی صهیونیست در درگیری با مبارزان فلسطینی زخمی شده اند. ارتش رژیم صهیونیستی در پی شدت درگیری ها، بالگردهای آپاچی خود را به آسمان جنین ارسال کرد.

همزمان وزارت بهداشت فلسطین اعلام کرد که پنج شهروند فلسطینی در جریان یورش صهیونیست ها به اردوگاه جنین شهید و ۹۱ نفر دیگر زخمی شده اند.

شرایط این روزهای سرزمین‌های اشغالی و بطور خاص در کرانه باختری بسیار ویژه است و رزمندگان فلسطینی با هر وسیله‌ای پاسخ جنایات بی شمار صهیونیست‌ها را می‌دهند و همین امر شرایط ویژه‌ای را برای صهیونیست‌های غاصب رقم زده است.

تا پیش از این صهیونیست‌ها فقط در جنوب سرزمین‌های اشغالی و در منطقه غزه با فلسطینی‌ها درگیر بودند ولی هم اکنون کرانه باختری در شرق فلسطین به دلیل مسلح شدن جوانان آن، به کمینگاهی برای صهیونیست‌ها تبدیل شده و خواب راحت را از چشمان آنها گرفته است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha