شکار بزرگ دبیر از سرزمین تزارها + فیلم

تهران- ایرنا- حضور نایب قهرمانی روسی کشتی جهان در ایران موجب حیرت کارشناسان کشتی ایران و داغستان شده است.

به گزارش ایرنا، نام ماگمود عیسی حاجی اف برای کشتی دوستان ایرانی با فینال وزن 74 کیلوگرم مسابقات جهانی 2002 تهران همراه است نامی که در داغستان بسیار آشنا و در روسیه به عنوان یکی از تئورسین های کشتی شناخته می شود نامی که اکنون سمت های مهمی چون ریاست اداره ورزش داغستان را بر عهده دارد.

اما تئورسین روس چگونه به استخدام دبیر در آمد و وی چه سمتی در کادر فنی تیم ایران دارد؟ بنا به اعلام نایب قهرمان روسی کشتی جهان او بدون هیچ قراردادی به ایران آمده و تنها براساس رفاقت با پژمان درستکار و علیرضا دبیر به ایران امده است استخدامی که به قول محسن کاوه مدیر فنی تیم های ملی هیچ هزینه ای برای کشتی ایران ندارد و تیم را تا پایان مسابقات جهانی همراهی خواهد کرد.

شکار بزرگ دبیر از سرزمین تزارها + فیلم

استخدام حاجی اف هر چند با انتقاد برخی از پیشکسوتان همراه شد اما برخی از بزرگان کشتی آن را گامی در جهت تعامل بزرگ 2 قطب کشتی ایران قلمداد می کنند. منصور برزگر در زمینه حضور تئورسین روسی در کشتی ایران گفت: نباید عجولانه قضاوت کنیم روس ها در جهان صاحب سبک در کشتی هستند و باید منتظر باشیم تا نتیجه نهایی حضور وی در ایران مشخص شود.

اما پست حاجی اف در کشتی ایران چیست آیا وی جای فرد خاصی را خواهد گرفت؟ بی تردید نایب قهرمان جهان در تیم ملی کشتی آزاد جای کسی را نخواهد گرفت بلکه به دنبال آن است تا با آسیب شناسی برخی از کاستی های تیم ملی بتواند نقاط ضعف ها را برطرف کند. حاجی اف در کشتی ایران به دنبال آن است که آموزش سر و گردن را به تیم ایران بیاموزد و حتی این کار را در بخش های پایه انجام دهد. او یک مربی توانمند است که می تواند به خوبی دانش خود را در اختیار آزادکاران قرار دهد.

اما آنچه بیش از همه تعجب برخی از کارشناسان روسی را برانگیخته حضور حاجی اف نامدار به عنوان دستیار در کنار پژمان درستکار است اینکه یکی از نامداران کشتی روسیه چگونه این سمت را پذیرفته تنها باید در هنر مدیریت علیرضا دبیر جستجو کرد هنری که بر پایه رفاقت بنا نهاده شده و در چند سال گذشته نتایجی خوبی را برای تیم ملی ایران به ارمغان آورده است. هنری که حتی تئورسین روس بر آن صحه گذاشت. حاجی اف در گفت وگو با ایرنا این مهم را تایید کرد و گفت: برپایه شناختی که از ایران داشتم و دوستی با درستکار و دبیر سمت مربیگری را پذیرفتم و هیچ قرارداد مالی ندارم.

شکار بزرگ دبیر از سرزمین تزارها + فیلم

شور و هیجان عیسی حاجی اف در اردو تیم ملی و آمادگی بدنی وی نشان از آن دارد که نایب قهرمان جهان با علاقه این سمت را پذیرفته است او حتی با جوانترین کشتی گیران اردو سرشاخ خواهد شد و نکات تاکتیکی را به آنان خواهد آموخت نکاتی که می تواند در آینده زندگی قهرمانی آنان موثر واقع شود. البته حسن دیگر استخدام این مربی تعامل سازنده در تیم های پایه است که می تواند کشتی ایران و داغستان را به هم پیوند بدهد.

شکار بزرگ دبیر از سرزمین تزارها + فیلم

پیوند کشتی ایران و داغستان در رده سنی نوجوانان و نونهالان می تواند به موفقیت کشتی آزاد ایران کمک کند. داغستان به پایتخت کشتی روسیه معروف اس نامدارانی مانند سایتی اف و گاتسالوف از این جمهوری به کشتی جهان معرفی شدند. جایگاه عسی حاجی اف در ورزش داغستان و تعامل وی با سرمربی تیم کشتی روسیه می تواند زمینه را برای اردوهای مشترک ایران و داغستان فراهم کند. این تعامل می تواند با هنر مدیریت علیرضا دبیر روزافزون باشد زیرا وی ارتباط خوبی با بزرگان کشتی روسیه دارد.

عیسی حاجی اف در گفت وگو با ایرنا در این خصوص اظهار داشت: زمانی که برای حضور در ایران با گاتسالوف و وزیر ورزش داغستان مشورت کردم آنان استقبال کرده و حتی سفارش کردند در ایران با علیرضا دبیر بیشتر در ارتباط باشم.

شکار بزرگ دبیر از سرزمین تزارها + فیلم

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha