۲۹ خرداد ۱۴۰۲، ۲۱:۵۸
کد خبرنگار: 5418
کد خبر: 85145582
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

ابراز نگرانی آلمان از شهرک‌سازی رژیم صهیونیستی در کرانه باختری

تهران-ایرنا- آلمان روز دوشنبه از گسترش شهرک‌های غیرقانونی رژیم صهیونیستی در کرانه باختری اشغالی ابراز نگرانی کرده است.

به گزارش دوشنبه شب ایرنا از خبرگزاری "آناتولی انگلیسی" کریستین واگنر، سخنگوی وزارت خارجه آلمان، در ارتباط با طرح رژیم صهیونیستی ساخت چهار هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی جدید در حداقل ۱۹ مکان مختلف در کرانه باختری تاکید کرد که ساخت و ساز این ساختمان‌ها نقض آشکار قوانین بین المللی است.

وی افزود که این اقدمات راهکار دو کشوری را برای حل مناقشه اسرائیل و فلسطین را نیز به خطر می‌اندازد.

واگنر با تاکید بر این که آلمان در موارد متعدد نظرات خود را در این مورد به اسرائیل منتقل کرده است، گفت که برلین از نزدیک این مساله ساخت غیر قانونی شهرک‌های اسرائیلی را دنبال و با شرکای خود مشورت خواهد کرد.

وی درباره شهادت حداقل سه فلسطینی در اردوگاه جنین در جریان حمله بی‌رحمانه نیروهای رژیم صهیونیستی بار دیگر تاکید کرد که از دست رفتن جان غیرنظامیان یک نگرانی جدی است.

به گزارش ایرنا, کمیته عالی ساخت و ساز رژیم صهیونیستی روز یکشنبه جلسه‌ای را برای ارائه طرح ساخت بیش از ۴ هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی جدید در شهرک‌های صهیونیستی کرانه باختری برگزار کرد.

در همین رابطه، کانال ۷ تلویزیون رژیم صهیونیستی اعلام کرد که این طرح در چارچوب طرح ساخت ۱۰ هزار واحد مسکونی برای شهرک نشینان در کرانه باختری اجرا خواهد شد و قبلا در جلسه وزارت مسکن رژیم صهیونیستی تصویب شده بود.

وزارت خارجه تشکیلات خودگردان فلسطین در واکنش به این تصمیم کابینه بنیامین نتانیاهو، آن را اقدامی خطرناک در راستای الحاق کرانه باختری به اراضی اشغالی دانست.

همچنین وزارت امور خارجه اردن تصمیم رژیم صهیونیستی برای توسعه شهرک‌سازی و ساخت هزاران واحد مسکونی جدید در کرانه باختری را محکوم کرد.

نظامیان رژیم صهیونیستی صبح امروز به اردوگاه جنین یورش بردند که با مقاومت شدید مبارزان فلسطینی روبرو شدند. در این جنایت ۵ فلسطینی شهید و ۹۱ فلسطینی دیگر مجروح شدند.

گردان جنین وابسته به سرایا القدس (شاخه نظامی جنبش جهاد اسلامی فلسطین) اعلام کرد که مبارزان این گردان توانستند نیروها و خودروهای نظامی رژیم صهیونیستی را آماج تیراندازی قرار داده و در چند محور در مسیر آن‌ها بمب منفجر کنند که باعث تلفات در بین نظامیان صهیونیست شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha