۲۹ خرداد ۱۴۰۲، ۱۴:۱۶
کد خبرنگار: 1357
کد خبر: 85145214
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

مقام صهیونیست: شمال کرانه باختری مثل جنوب لبنان شده است

تهران-ایرنا- عضو کمیته امور دفاعی و خارجی کنست (پارلمان) رژیم صهیونیستی گفت: کرانه باختری، از نظر تعداد و شدت حملات علیه نظامیان اسراییل، شبیه جنوب لبنان شده است.

به گزارش امروز (دوشنبه) ایرنا از «ایزرائیل‌نیوز»، «دانی دنون» در واکنش به درگیری امروز نیروهای مقاومت فلسطین با نظامیان صهیونیست در جنین در شمال کرانه باختری، از کنست رژیم صهیونیستی خواست تا به ارتش این رژیم برای تشدید حملات علیه مبارزان فلسطینی در این منطقه، چراغ سبز نشان دهد.

در مقابل، اعضای گردان‌های شهید عزالدین القسام شاخه نظامی جنبش حماس و سرایا القدس شاخه نظامی جنبش جهاد اسلامی فلسطین در اردوگاه جنین در کرانه باختری با صدور بیانیه‌ جداگانه تاکید کردند که نبرد امروز مبارزان فلسطینی با نظامیان ارتش رژیم صهیونیستی در این اردوگاه تنها بخش کوچکی از توانمندی های این مبارزان است.

مبارزان فلسطینی صبح امروز با نظامیان رژیم صهیونیستی که به اردوگاه جنین در کرانه باختری یورش برده بودند، درگیر شدند.

گردان جنین وابسته به سرایا القدس شاخه نظامی جنبش جهاد اسلامی فلسطین اعلام کرد که مبارزان این گردان توانستند نظامیان و خودروهای نظامی رژیم صهیونیستی را آماج تیراندازی قرار داده و در چند محور در مسیر آن‌ها بمب منفجر کنند که باعث تلفات در بین نظامیان صهیونیست شد.

منابع رژیم صهیونیستی نیز گفتند که دستکم ۶ نظامی صهیونیست در درگیری با مبارزان فلسطینی و انفجار بمب زخمی شدند. ارتش رژیم صهیونیستی در پی شدت درگیری‌های روی داده بالگردهای آپاچی خود را به آسمان جنین اعزام کرد.

تحلیلگر روزنامه صهیونیستی «معاریو» امروز نسبت به پیشرفت بمب های مبارزان فلسطینی ابراز نگرانی کرد و گفت که بمب های بکار رفته در اردوگاه جنین در کرانه باختری رود اردن آنها را به یاد بمب های حزب الله در جنوب لبنان می اندازد که علیه نظامیان و خودروهای ارتش اسراییل (رژیم صهیونیستی) بکار گرفته شد.

همزمان وزارت بهداشت فلسطین اعلام کرد که ۳ شهروند فلسطینی در جریان یورش امروز صهیونیست‌ها به اردوگاه جنین شهید و ۴۵ نفر دیگر زخمی شدند.

شرایط این روزهای سرزمین‌های اشغالی و بطور خاص در کرانه باختری بسیار ویژه است و رزمندگان فلسطینی با هر وسیله‌ای پاسخ جنایات بی‌شمار صهیونیست‌ها را می‌دهند و همین امر شرایط ویژه‌ای را برای صهیونیست‌های غاصب رقم زده است.

تا پیش از این صهیونیست‌ها فقط در جنوب سرزمین‌های اشغالی و در منطقه غزه با فلسطینی‌ها درگیر بودند ولی هم اکنون کرانه باختری در شرق فلسطین به دلیل مسلح شدن جوانان آن به کمینگاهی برای صهیونیست‌ها تبدیل شده و خواب راحت را از چشمان آن‌ها گرفته است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha