۳۰ خرداد ۱۴۰۲، ۰:۴۵
کد خبرنگار: 815
کد خبر: 85145651
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

سازمان ملل: کشورها ۱.۵ میلیارد دلار کمک بشردوستانه به سودان را متعهد شدند  

نیویورک – ایرنا- مارتین گریفیتس رئیس بخش امدادرسانی  سازمان ملل اعلام کرد که کشورها و اهداکنندگان در روز دوشنبه متعهد به پرداخت نزدیک به ۱.۵ میلیارد دلار کمک  بشردوستانه به سودان و کشورهای همسایه میزبان پناهجویان سودانی شدند.

به گزارش ایرنا، مارتین گریفیتس معاون دبیرکل سازمان ملل در امور بشردوستانه و هماهنگ کننده امداد اضطراری روز دوشنبه کنفرانس "برنامه جمع آوری کمک مالی برای حمایت از پروژه های بشردوستانه در سودان و منطقه" گفت: "خوشحالم اعلام کنم که امروز، اهدا کنندگان متعهد به پرداخت نزدیک به ۱.۵ میلیارد دلار کمک بشردوستانه به سودان و منطقه شدند."

گریفیتس با استقبال از تعهد ابراز شده توسط کشورهای عضو و شرکا در کنفرانس گفت: «این بحران به حمایت مالی پایدار نیاز دارد و من امیدوارم که همه ما بتوانیم سودان را در اولویت‌های خود حفظ کنیم».

فیلیپو گراندی، کمیساریای عالی سازمان ملل در امور پناهندگان نیز با استقبال از تعهد ارائه شده گفت: «اکنون باید بودجه فورا تخصیص و پرداخت شود تا کمک‌های بیشتری بتواند به نیازمندان در سودان و کشورهای همسایه برسد.»

پیش از این، آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل، با بیان اینکه در کمتر از دو ماه، دو میلیون نفر مجبور به ترک خانه های خود و یافتن سرپناه در داخل و خارج سودان شده اند، تاکید کرد که حمایت های فعلی پاسخگوی نیازها نیست.

دبیرکل سازمان ملل گفت: بودجه طرح واکنش بشردوستانه سودان و طرح منطقه‌ای واکنش به پناهندگان با این وضعیت اضطراری مطابقت ندارد و از ۳ میلیارد دلار مورد نیاز، تاکنون کمتر از ۱۷ درصد آن تامین شده است.

گوترش تصریح کرد: امروز از همه شما درخواست می کنم که برای ارائه کمک های بشردوستانه نجات بخش و حمایت از مردمی که در سخت ترین و خطرناک ترین شرایط زندگی می کنند، بودجه فراهم کنید.

کنفرانس اهداکنندگان در ژنو با میزبانی مشترک مصر، آلمان، قطر، عربستان سعودی و اتحادیه اروپا برگزار شد.

سودان از ۱۵ آوریل توسط ارتش و نیروهای پشتیبانی سریع شبه نظامی دچار بحران شده است. «هیثم ابراهیم» وزیر بهداشت سودان شنبه شب اعلام کرد که بیش از سه هزار نفر در درگیری‌های این کشور تاکنون کشته شدند.

وزیر بهداشت سودان به شبکه "الحدث" عربستان گفت که در این مدت همچنین ۶ هزار تن زخمی شده اند.

به گفته وی، نیمی از بیمارستان‌های خارطوم؛ پایتخت سودان که حدود ۱۳۰ بیمارستان دارد، همچنان فعال هستند، اما بیمارستان‌های استان غرب دارفور فعال نیستند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha