۳۰ خرداد ۱۴۰۲، ۱۲:۴۲
کد خبرنگار: 1228
کد خبر: 85145910
T T
۲ نفر

برچسب‌ها

تشدید اختلافات درون گروهی میان طالبان پاکستانی

۳۰ خرداد ۱۴۰۲، ۱۲:۴۲
کد خبر: 85145910
تشدید اختلافات درون گروهی میان طالبان پاکستانی

اسلام‌آباد - ایرنا - همزمان با زمزمه‌هایی از تکاپوی طالبان افغانستان برای پادرمیانی میان اسلام‌آباد و گروه تروریستی تحریک طالبان پاکستان جهت ازسرگیری مذاکرات، شنیده‌ها حکایت از تشدید اختلافات درون گروهی میان طالبان پاکستانی و هلاکت یکی از سرکردگان اصلی این عناصر است.

به گزارش روز سه‌شنبه ایرنا از رسانه‌های پاکستانی، دولت اسلام‌آباد همچنان مخالف هرگونه ازسرگیری مذاکرات سازش با تحریک طالبان پاکستان است درحالی که هیات حاکمه موقف افغانستان بر لزوم انجام شدن این مذاکرات به عنوان برون رفت از چالش‌ تروریسم و نا امنی در مرزهای دو کشور اصرار دارد.

منابع خبری در پاکستان مدعی شدند که اخیرا برخی از مقامات طالبان افغانستان با فرمانده گروه تحریک طالبان پاکستان در افغانستان دیدار و تلاش دارند تا این گروه را به آمدن به میز مذاکره با دولت اسلام‌آباد تشویق نمایند.

در همین حال گزارش‌ها حکایت از تشدید اختلافات و درگیری درون گروهی میان عناصر طالبان پاکستانی و یکی از زیرشاخه‌های این گروه موسوم به «جماعت الاحرار» است. در تازه‌ترین این اختلافات، یکی از سرکردگان ارشد تحریک طالبان پاکستان با نام «سرباکف مهمند» به هلاکت رسید.

منابع امنیتی در پاکستان به رسانه‌های این کشور گفتند که این تروریست نفر دوم طالبان پاکستان شناخته می‌شد و یکی از طراحان حملات انتحاری و بمب‌گذاری‌ها علیه نیروهای امنیتی در شمال غرب پاکستان می‌باشد.

این درحالی است که ارتش پاکستان عملیات علیه عناصر تروریستی تحریک طالبان و جماعت الاحرار در ایالات بلوچستان و خیبرپختونخوا را تشدید کرده و رسانه‌ها از تلفات سنگین درمیان عناصر تروریستی خبر دادند.

اواسط خردادماه امسال برخی از رسانه‌های در افغانستان اعلام کردند کابل قصد دارد پناهجویانی را در کنار خط دیورند (مرز دو کشور) بسر می‌برند را به سایر ولایات افغانستان منتقل کند. ذبیح الله مجاهد، سخنگوی طالبان افغانستان در این خصوص گفت که هدف از این اقدام اطمینان دادن به اسلام‌آباد است که پناهجویان در حملات علیه پاکستان دست ندارند.

طرح طالبان برای منتقل کردن پناهجویان از مرزهای خود با اپاکستان به دیگر ولایات افغانستان درحالی انجام می‌شود که ماه گذشته وزیر مشاور امور خارجه دولت اسلام‌آباد به صراحت اعلام کرد: حکومت سرپرست طالبان افغانستان باید در عمل ثابت کند که گروه تحریک طالبان پاکستان (تی تی پی) هیچ تهدیدی برای این کشور نیست و این موضوع از شروط پاکستان برای تعامل با طالبان افغانستان است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha