۳۰ خرداد ۱۴۰۲، ۱۱:۰۸
کد خبرنگار: 1540
کد خبر: 85145976
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

تولید گندم دامغان امسال پنج هزار تن برآورد شد

۳۰ خرداد ۱۴۰۲، ۱۱:۰۸
کد خبر: 85145976
تولید گندم دامغان امسال پنج هزار تن برآورد شد

سمنان- ایرنا- رییس اداره تولیدات گیاهی جهادکشاورزی دامغان گغت: برآورد تولید محصول گندم امسال در این شهرستان پنج هزار و ۵۰۰ است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حسن صرفی روز سه شنبه به خبرنگاران افزود: برداشت گندم در شهرستان دامغان از ۲۴ خرداد با هشت دستگاه کمباین بومی و مهاجر در منطقه حومه آغاز شد و تا نیمه تیر ماه در منطقه رودبار ادامه دارد.

وی از وجود یکهزار و ۵۰۰ هکتار گندمزار در شهرستان دامغان خبر داد و گفت: پیش‌بینی می‌شود امسال پنج هزار و ۵۰۰ تن محصول گندم برداشت شود که نسبت به سال گذشته به علت کاهش بارندگی در فصل پاییز، سرمای دیررس بهاره و خسارت طوفان و سیل، گندم تولیدی امسال نیز کاهش دارد.

وی از خرید تضمینی گندم با قیمت ۱۵ هزار تومان از کشاورزان خبر داد و افزود: شرکت غله و خدمات بازرگانی استان سمنان در شهرستان دامغان چهار مرکز خرید با ظرفیت ۳۵ هزار تن فضای سیلویی و فضای انباری را سازماندهی کرده است تا بتوان خرید گندم از گندمکاران را به نحو شایسته انجام دهد.

رییس اداره تولیدات گیاهی جهادکشاورزی دامغان گفت: ۵۰۰ تن انواع کود شیمیایی و ۱۰۵ تن بذر گواهی شده گندم در بین گندمکاران توزیع شده است و جهت تأمین بخشی از بذر سال جاری ۱۰۰ هکتار از اراضی مناطق امیرآباد، فرات و حومه شهرستان به کشت بذر مادری گندم اختصاص یافته که برآورد می‌شود ۷۰۰ تن گندم از مزارع بذری برداشت شود.

به گزارش ایرنا و بنا به اعلام شرکت بازرگانی دولتی، در شرایطی که افزایش سطح زیر کشت گندم در استان سمنان تنها یک درصد است، برآوردها نشان‌دهنده افزایش ۳۴ و نیم درصدی خرید گندم و افزایش آن از ۶۴ هزار تن در سال ۱۴۰۱ به ۸۶ هزار تن در سال ۱۴۰۲ است.

۲ درصد از ۹۷ میلیون هکتار گستره استان سمنان را اراضی کشاورزی تشکیل می‌دهد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha