۳۰ خرداد ۱۴۰۲، ۱۳:۱۴
کد خبرنگار: 2201
کد خبر: 85146029
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

معاون فرماندار دزفول: اجرای برنامه‌های فرهنگی برای ترویج ازدواج آسان مورد تاکید است

دزفول-ایرنا- معاون سیاسی و اجتماعی فرماندار ویژه دزفول بر ضرورت اجرای برنامه‌های فرهنگی در حوزه خانواده و ازدواج تاکید کرد و گفت: نهادها و دستگاه‌های اجرایی باید در این زمینه همکاری همه جانبه داشته باشند.

به گزارش ایرنا، علی قلطاغ ساز روز سه شنبه در نشست ستاد ساماندهی امور جوانان در سالن جلسات فرمانداری ویژه دزفول سالروز ازدواج امام علی(ع) و حضرت فاطمه(س) را تبریک گفت و افزود: با توجه به سخت شدن شرایط زندگی، باید برنامه‌های فرهنگی ویژه‌ای درخصوص خانواده و ازدواج در شهرستان دزفول برگزار شود.

وی با بیان اینکه در حال حاضر ازدواج به یک موضوع جدی در جامعه تبدیل شده و بی‌توجهی به این موضوع تبعات اجتماعی زیادی در پی دارد، ادامه داد: طی سال‌های گذشته اقداماتی انجام شده که طبق دستورالعمل‌های دریافت شده امسال باید برنامه‌ها پررنگ تر برگزار شوند.

معاون سیاسی اجتماعی فرماندار ویژه دزفول اظهارکرد: برنامه‌های فرهنگی ویژه‌ای از امروز با کمک دستگاه‌های اجرایی و تلاش اداره ورزش و جوانان به عنوان متولی و امور اجتماعی فرمانداری اجرا می‌شود که امیدواریم برنامه‌های برپاری باشند.

وی بر ضرورت استفاده از رسانه‌ها درخصوص برنامه‌های فرهنگی ویژه ازدواج تاکید کرد و افزود: انتظار می‌رود نهادهای دزفول نهایت همکاری را در این خصوص داشته باشند و در برنامه‌های فرهنگی، تسهیل امر ازدواج و ترویج ازدواج آسان را مدنظر داشته باشند،
قلطاغ ساز بیان کرد: باید از ظرفیت خیرین، گروه‌های مردمی، سازمان‌های مردم نهاد و گروه‌های جهادی نیز برای اجرای برنامه‌ها و تامین کمک هزینه جهیزیه استفاده شود.

رییس اداره ورزش و جوانان دزفول نیز با تبریک روز ملی ازدواج و آغاز هفته ملی ازدواج گفت: دستگاه‌های مختلفی برای تسهیل امور جوانان در موارد مختلف از جمله ازدواج وظیفه دارند و تکالیفی برای آنها دیده شده است.

خادمعلی تهذیبی با بیان اینکه ستاد تسهیل امور جوانان به ریاست فرماندار و دبیری اداره ورزش و جوانان دزفول تشکیل شده است، افزود: اداره ورزش و جوانان دزفول سه مرکز تخصصی مشاوره ازدواج و خانواده دارد که در زمینه مشاوره به زوج‌های جوان و جوانی جمعیت براساس دستورالعمل‌ها فعال هستند.
وی ادامه داد: طی ۶ ماه گذشته چهار کارگاه آموزشی توسط مراکز مشاوره با موضوع معیارهای انتخاب همسر، ازدواج آسان، فرزندآوری و تربیت فرزند به صورت رایگان در فضای مجازی و حضوری برگزار شده است.

رئیس اداره ورزش و جوانان دزفول با اشاره به برگزاری آیینی برای تجلیل از عاملان و خادمان ازدواج آسان در دزفول اظهارکرد: یک کارگاه رایگان نیز دوم تیرماه با عنوان نقش انتخاب آگاهانه همسر در خانواده موفق توسط مرکز مشاوره ازدواج و خانواده آفتاب زندگی برگزار می‌شود که از علاقه‌مندان تقاضا می‌شود در این کارگاه آموزشی شرکت کنند.

وی افزود: دوره‌هایی درخصوص معیارهای ازدواج آسان و انتخاب همسر با همکاری برخی دانشگاه‌ها، اداره ورزش و جوانان و مراکز مشاوره و ازدواج برای جوانان برگزار شده است و در نظر داریم با همکاری شهرداری، مراکز ازدواج و خانواده که اغلب رایگان هستند را به جوانان معرفی کنیم.

تهذیبی بیان کرد: این مشاوره‌های پیش از ازدواج و پس از ازدواج شامل روابط زوجین، روش‌های نوین فرزندآوری و تربیت فرزند در اجتماع هستند.

رییس اداره ورزش و جوانان دزفول گفت: تعاملاتی نیز با شهرداری دزفول درخصوص آموزش شهروندی، ازدواج، جوانی جمعیت و خانواده پایدار و موفق داشته‌ایم و خواهیم داشت.

وی خواستار اطلاع رسانی برنامه‌ها به صورت روزانه شد تا مردم بتوانند از آنها استفاده کنند.
تهذیبی ادامه داد: طبق قانون، دستگاه‌های دولتی و غیردولتی باید ۲۰ درصد از امکانات و ظرفیت خود را برای برگزاری برنامه‌های حوزه خانواده و تسهیل ازدواج آسان به صورت رایگان در اختیار مردم قرار دهند که امیدواریم همکاری لازم در این خصوص صورت گیرد.

معاون فرماندار دزفول: اجرای برنامه‌های فرهنگی برای ترویج ازدواج آسان مورد تاکید است

مجوز راه اندازی خانه جوان در دزفول صادر شد

رییس اداره ورزش و جوانان دزفول گفت: شهرستان دزفول با وجود ظرفیت و گستردگی زیاد نیازمند تاسیس چند خانه جوان است که در نشستی با حضور وزیر ورزش مقرر شد محلی در دزفول توسط اداره ورزش و جوانان اجاره و به خانه جوان اختصاص یابد.
وی افزود: تاکید وزارت ورزش و جوانان بر استفاده از فضاهای ثبت ملی دزفول است لذا از اداره میراث فرهنگی یا شهرداری دزفول تقاضا می‌شود اگر فضایی در اختیار دارند، معرفی کنند.

تهذیبی درخصوص کارکرد خانه جوان گفت: خانه جوان محل و دفتری برای فعالیت سازمان‌های مردم نهاد و استقرار آنها در حوزه جوانان خواهد بود و در واقع افرادی که قرار است در حوزه جوانان فعالیت کنند در این دفتر فعالیت خواهند کرد.
به گزارش ایرنا در این نشست مقرر شد خانه‌هایی که توسط میراث فرهنگی برای تاسیس خانه جوان معرفی می‌شوند بررسی و یک خانه در اختیار ورزش و جوانان قرار گیرد.

ابراهیم نعنایی کارشناس اداره ورزش و جوانان نیز در این نشست اظهارکرد: برای ترویج فرهنگ ازدواج آسان، فرهنگ مشاوره ازدواج، تهیه جهیزیه و معرفی الگوهای ازدواج موفق برنامه‌هایی برگزار شده و جشن ازدواج و تجلیل از خادمان حوزه ازدواج با همراهی خیرین و آموزش رایگان برگزار شده است.

وی به فعالیت سه مرکز تخصصی مشاوره ازدواج در دزفول اشاره کرد و افزود: به مناسبت هفته جمعیت نیز چهار کارگاه با موضوع‌های مختلف از جمله مهارت فرزندپروری برگزار شده است.

حجت الاسلام احسان خاکی رییس تبلیغات اسلامی شهرستان دزفول نیز گفت: روحانیون برای ازدواج آسان به کار گرفته شدند و تربیت مبلغان و مبلغات در زمینه ترویج فرهنگ ازدواج انجام شده است.

وی از اخذ مجوز کانون فرهنگی تبلیغی در یکی از مساجد دزفول به منظور تشویق ازدواج و فرزندآوری خبر داد و افزود: اداره تبلیغات اسلامی درخصوص جهاد تبیین و تولیدات رسانه‌ای نیز آمادگی لازم را دارد.
جهانبخش رشیدی کارشناس امنیتی و انتظامی بخشداری چغامیش دزفول نیز گفت: با پیگیری‌های انجام شده قرار است مرکز مشاوره ازدواج در سیدنور و چغامیش یا جندی شاپور راه اندازی شود.

وی خواستار همکاری بیشتر بانک‌ها برای واگذاری وام ازدواج و فرزندآوری شد و افزود: برخی بانک‌ها سخت گیری زیادی برای ضامن دارند و ۲ ضامن تقاضا می‌کنند در حالی که طبق قانون یک ضامن برای این وام کافی است.

داریوش احمدی کارشناس هنری اداره فرهنگ و ارشاد دزفول نیز با اشاره به برنامه‌های فرهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد در طول سال با موضوع ازدواج گفت: این هفته نمایشگاه عکس و پوستر در فرهنگسرای مدرس برپا می‌شود ضمن اینکه کلیپ و تیزر مربوط به ازدواج نیز طی این هفته پخش خواهد شد.
وی افزود: می‌توان از سالن‌های فرهنگسرای مدرس، سالن ارشاد و مجتمع فرهنگی برای اجرای برنامه‌های فرهنگی درخصوص ازدواج و فرزندآوری استفاده کرد.

اهدای ۲۰۱ جهیزیه به نوعروسان تحت پوشش کمیته امداد دزفول
محسن ایزدیان نماینده کمیته امداد دزفول نیز با بیان اینکه کمیته امداد مشاوره قبل از ازدواج به نوعروسان تحت پوشش می‌دهد، گفت: سال گذشته ۲۰۱ جهیزیه با ارزش هرکدام ۳۰۰ میلیون ریال به نوعروسان تحت پوشش اهدا شد.

وی ادامه داد: سال گذشته به ۱۷۰ نفر از مادران باردار شیرده که دارای سوء تغذیه بودند و توسط بهداشت معرفی شدند ماهانه سه میلیون و ۵۰۰ هزار ریال پرداخت شد امسال نیز به ۲۱۵ نفر کمک هزینه داده خواهد شد.
سعید ایثاری رییس اداره بهزیستی دزفول نیز گفت: جشن ازدواج با همکاری دانشگاه علوم پزشکی برای کارکنان این دانشگاه و جشن ۳۰ زوج مددجوی تحت پوشش با همکاری موسسه مهر غزل برگزار و به هرکدام از زوج‌ها مبلغ ۲۰ میلیون ریال اهدا شد.

وی به برگزاری کمپین آموزشی و مشاوره رایگان در مناطق محروم و حاشیه‌ای اشاره کرد و افزود: ۱۲ مرکز مشاوره تخصصی زیرنظر بهزیستی در دزفول فعال است که از مشاوران این مراکز استفاده خواهد شد.

ایثاری اظهارکرد: توزیع بسته‌های آموزشی، تجلیل از خیرین حوزه ازدواج و اهدای بسته‌های معیشتی به زوج‌های تحت پوشش از دیگر برنامه‌های در حال انجام بهزیستی است.

حامد پورصمصمام نماینده مدیریت جهاد کشاورزی دزفول نیز گفت: ۹ مرکز جهاد کشاورزی در نقاط مختلف شهرستان فعال است که برای اجرای برنامه‌های فرهنگی، مشاوره و آموزشی می‌توان از آنها استفاده کرد.
وی پیشنهاد کرد: دبیرخانه مرکزی در این خصوص تشکیل و اقدامات به صورت متمرکز در طول سال انجام شوند تا خروجی بهتری داشته باشند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha