۳۴ پرونده تخلف مشاوران املاک در تعزیرات خراسان‌شمالی تشکیل شد

بجنورد- ایرنا- مدیرکل تعزیرات حکومتی خراسان شمالی گفت: بهار امسال ۳۴ فقره پرونده تخلف مشاوران املاک استان در این نهاد قضایی تشکیل و به ۳۱ فقره رسیدگی شد.

سیدجواد سیدالموسوی روز چهارشنبه به خبرنگار ایرنا اظهار کرد: تاکنون ۳۱ فقره از پرونده تخلف مشاوران املاک استان مورد رسیدگی قرار گرفت و بعد از صدور حکم ۳۵۶ میلیون ریال جریمه شدند.

وی تصریح کرد: بیشترین تخلف مشاوران املاک مربوط به گران فروشی و عدم رعایت مقررات صنفی است.

مدیرکل تعزیرات حکومتی خراسان شمالی خاطرنشان کرد: ۲۶ گروه بازرسی استان در اجرای طرح نظارت بر فعالیت مشاوران املاک مشارکت دارند و در این مدت ۱۰۵ مورد بازرسی از این صنف انجام شده است.

سیدالموسوی بیان کرد: با توجه به افزایش جابه جایی مستاجران در این فصل، نظارت بر فعالیت مشاوران املاک تشدید شده است و در این زمینه بر نحوه رعایت قوانین صنفی نظارت می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: موجران و مستاجران باید دقت داشته باشند که کد رهگیری و مبلغ کمیسیون در قرارداد آنها ثبت شود.

مدیرکل تعزیرات حکومتی خراسان شمالی افزود: برای جلوگیری از هر گونه تخلف، نرخ نامه ها باید در معرض دید مشتریان مشاوران املاک قرار گیرد.

براساس اعلام اتحادیه مشاوران املاک بجنورد، اکنون ۵۹ بنگاه فاقد پروانه در مرکز استان وجود دارد که ۴۴ بنگاه در حال اخذ پروانه هستند و مابقی هنوز هیچ اقدامی در خصوص اخذ پروانه انجام نداده اند.

خراسان شمالی در شمال شرق کشور واقع است و بیش از یک میلیون نفر جمعیت دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha